Industry Wire

Geplaatst door Greymen&Co

Een klik dichterbij je toekomstdromen: Greymen&Co ontwikkelt digitale game voor Oxfam Novib

Oxfam Novib zet zich al meer dan 60 jaar in om armoede te bestrijden. Van jong tot oud; elk mens waar ook ter wereld verdient een kans om zijn dromen te verwezenlijken. Om in het digitale tijdperk ook de jonge doelgroep te kunnen bereiken en stimuleren werd het tijd voor iets heel anders: een digitale game.

Vijftalige web app
Greymen&Co heeft een team aan UX en design experts aan het werk gezet om de papieren Game of Change (die doet denken aan een papieren gids) om te zetten in een vijftalige web app. De Game of Change is bedoeld voor jongeren van 15 tot 29 jaar uit Bangladesh, Pakistan, Indonesië en Ethiopië die te maken hebben met verschillende culturen, taboes en maatschappelijke onderwerpen.

Barrières doorbreken, dromen verwezenlijken
De game bestaat uit tien hoofdstukken waarin jongeren onder andere hun dromen kunnen identificeren, de barrières die ze willen doorbreken in kaart kunnen brengen en een ideaal toekomstbeeld kunnen schetsen. Alle geïllustreerde animaties zijn afgestemd op de verschillende kleuren uit de culturen van elk land.

De Progressive Web App (PWA) is in het gebruik volledig aangepast op de landen waar de app wordt gebruikt. De app is zo ingericht dat na het downloaden de app offline gebruikt en ingevuld kan worden.

Over Greymen&Co
Greymen&Co is een snelgroeiend digital marketing agency gevestigd in Amsterdam. Het is een samensmelting van verschillende specialistische bureaus, waaronder online marketing bureau DLVR en social bureau Socialfabriek. Met een mix van ervaren krachten en jong talent belooft dit bureau te leveren wat je nodig hebt. “En altijd een beetje meer,” aldus Den Hertog.

________________________________________

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht