Geplaatst door Knab

Knab Lab ontwikkelt op volle toeren

Hoofddorp, 11 november 2016 – De eerste zes maanden van Knab Lab, de plek waar de bank samen met klanten nieuwe producten en diensten ontwikkelt, zijn een succes. Vorige week rolde na een intensieve test- en onderzoeksfase de nieuwe mobiele Knab App voor Android uit het Lab. Direct werd een nieuwe dienst aan het Lab toegevoegd. Klanten van Knab gaan testen met het automatisch importeren van ‘vooraf ingevulde aangifte’ (VIA) bij de Belastingdienst in hun Financiële Plan bij Knab. Knab is de eerste bank die deze koppeling mogelijk maakt.

Leslie Hoogeveen, manager Digital Marketing & E-commerce van Knab: “Het voordeel van deze automatische koppeling is dat onze klanten dan nog betere financiële tips op maat van ons krijgen op basis van hun persoonlijke situatie.” De samenwerking tussen Knab en de klanten in het Lab is soms zeer hecht. Bij het testen van de nieuwe mobiele Knab App voor Android werd niet alleen 1 op 1 feedback gegeven door de klanten maar is ook een onderzoek onder de testers gehouden. Daaruit bleek dat in de testfase de nieuwe app al een NPS-score van 23 haalde. Dus veel klanten zouden testversie al aanbevelen aan hun vrienden.
Ook tegenslagen horen bij een Lab
Knab Lab ging in mei van dit jaar van start. Diensten die via het Knab Lab inmiddels officieel zijn gelanceerd zijn online hypotheekadvies, uitbreiding zakelijke boekhoudkoppelingen, nieuwe mobiele Knab App voor iOS en nu dus ook de nieuwe mobiele Knab App voor Android. De enige test die vanaf het begin in het Lab zit, is betalen zonder Cardreader. Doel was het betalen zonder de cardreader nog in 2016 mogelijk te maken. Dit blijkt helaas niet haalbaar en zal 2017 worden. Leslie Hoogeveen: “We weten dat onze klanten van de Cardreader af willen. Maar dat moet wel 100% veilig gebeuren. We lopen in deze test in Knab Lab vertraging op. Daar balen we van maar ook vertraging en tegenslag horen nu eenmaal bij een Lab.”
Over Knab
Knab is opgericht in 2012 en heeft meer dan 100.000 klanten en ongeveer 110 medewerkers. Knab wil dat mensen weer zélf grip krijgen op hun geld en inzicht hebben in hun financiële toekomst. Knab helpt klanten met hun vragen via de servicedesk van 08.00 tot 22.00 uur, zowel telefonisch als online. Knab wijst klanten proactief op financieel voordeel, ook wanneer dat bij een andere bank dan Knab is. Met gebruik van innovatieve technologieën en slimme digitale tools stelt de bank klanten in staat meer uit hun geld te halen. Knab is onderdeel van Aegon Bank N.V.