Geplaatst door Knab

Knab laat ware gezicht zien

Hoofddorp, 21 september 2015 – Online bank Knab krijgt een gezicht met de nieuwe sociale media campagne. Hierin worden klanten en medewerkers geportretteerd die – net als de bank – alles geven. In een serie van 25 portretten maak je kennis met deze uiteenlopende persoonlijkheden. Deze fotoreportages (door: Marije Kuiper) en interviews (door: Hedwig Wiebes) deelt Knab het komende jaar via sociale media en de website. Zo krijgt de term ‘alles geven’ echt betekenis. Het concept van deze campagne is ontwikkeld in samenwerking met MEC Amsterdam.

Ruth Owusu trapt de serie ‘alles geven’ af. Elke zondag geeft zij bijbelles aan jonge kinderen in Amsterdam-Zuidoost. Ruth is medewerker Operations bij Knab.

Verhalen met een gezicht
Jorn Kooij, Social Marketeer bij Knab: “In onze vorige campagne stelden wij: Als jij alles geeft, dan verwacht je dat ook van een ander. Waarom niet van je bank? Met deze nieuwe social campagne laten we zien dat zowel de klant als de medewerkers van Knab inderdaad alles geven. Knab is een online bank, maar wel één met een persoonlijk gezicht. Een gedreven club mensen die elke dag alles geeft wat ze in huis heeft, voor de beste service naar de klant. Ook die klanten geven alles. In hun werk, hobby of sport. Voor hun vereniging, familie of zichzelf. Samen maken wij Knab. Dit alles laat Knab zien in een campagne op social media. Elke twee weken brengen we een klant of medewerker van Knab onder de aandacht op onze sociale mediakanalen, middels een uitgebreide fotoreportage en complementaire interviews.”

Credits campagne
MEC Amsterdam is verantwoordelijk voor conceptontwikkeling en begeleiding fotografie.

Over Knab

Knab is opgericht in 2012 en heeft inmiddels meer dan 60.000 klanten en ongeveer 100 medewerkers. Knab opereert volledig online en heeft geen filialen. In plaats daarvan kunnen klanten van acht uur ‘s ochtends tot tien uur ‘s avonds met hun vragen terecht bij de servicedesk, zowel telefonisch als online. Knab wil dat mensen weer zélf grip hebben op hun geld en inzicht krijgen in hun financiële toekomst. Knab wijst klanten proactief op financieel voordeel, ook wanneer dat bij een andere bank dan Knab is. Met gebruik van innovatieve technologieën en slimme digitale tools stelt de online bank klanten in staat meer uit hun geld te halen. Knab is onderdeel van Aegon Bank N.V.