#koopbelgisch zonder moeite met askOLI

Dinsdag 7 april 2020 — Bergen. Twee weken geleden riepen 25 Belgische retail CEO’s op om lokaal online te kopen. Er bestaan intussen meerdere lijsten van Belgische webwinkels. Maar, als mensen voor elke webwinkel moeten opzoeken of deze Belgisch is, dreigt #koopbelgisch een goed voornemen te blijven. Daarom ontwikkelde askOLI een webapp waarmee je automatisch ziet of een webshop Belgisch is. In de Google zoekresultaten zie je zelfs een Belgisch vlagje naast de Belgische webwinkels.
Met de askOLI app krijg je vandaag al automatisch 10.000 ledenvoordelen van 45 organisaties op websites te zien. Dezelfde technologie maakt het nu ook eenvoudig om Belgische webwinkels te herkennen zonder opzoekwerk. Bij de ontwikkeling van de technologie kan askOLI rekenen op de steun en het netwerk van start-up accelerator Start it @KBC.
Luc Jacobs, oprichter van askOLI: “Toen we de oproep van de Belgische CEO’s hoorden, hebben we meteen onze ontwikkelaars aan het werk gezet. Onze apps worden al gebruikt door tienduizenden consumenten en meer dan 15 ledenorganisaties. Nieuwe gebruikers kunnen de app gratis installeren op www.askoli.net/koopbelgisch.”
askOLI past zich aan jou aan
Om de app te gebruiken, hoef jij niets aan je gewoontes te wijzigen want askOLI past zich aan de gebruiker aan. Met enkele klikken wordt de askOLI plugin aan de webbrowser toegevoegd. Daarna kan je als gebruiker rekenen op askOLI die in jouw plaats de reflex maakt om te denken aan lokaal kopen. Tijdens het surfen zie je automatisch of een webwinkel Belgisch is.
“Mensen zover krijgen dat ze bij elke opzoeking lokaal denken is een uitdaging. Het is onbegonnen werk om ze dan ook nog eens naar een andere website laten surfen om elke webwinkel na te trekken, zelfs met dure mediacampagnes.”, aldus Luc Jacobs. “Gelukkig kan het nu dus ook automatisch.”
/////
Over askOLI
askOLI is een Belgische start-up, opgericht door Luc Jacobs en Benoit De Vos en wordt ondersteund door Start it @KBC. Het platform wordt al door 17 Belgische organisaties aan hun leden aanbevolen, bevat in totaal 10.000 ledenvoordelen en heeft al meer dan 6 miljoen keer een voordeel aan een gebruiker gesignaleerd. Het is gratis voor de consument.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.