Industry Wire

Geplaatst door daily dialogues

Koupe en daily dialogues willen samen de wereld veroveren

Gezond ijs, dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn toch? Koupe, opgericht door ondernemer Jaco Pieper, bracht in 2017 echter ijs op de markt, dat niet alleen erg smakelijk is, maar ook 3x zoveel proteïne, 40% minder calorieën en 70% minder suiker bevat. In Nederland ligt Koupe al bij Jumbo, Albert Heijn, Dirk en DekaMarkt, maar de wereld ligt open. Daarbij gaat het nieuwe merk hulp krijgen van social media bureau daily dialogues uit Rotterdam, dat na een pitch werd verkozen als nieuwe mediapartner.

INTERNATIONALE GROEI VIA SOCIAL MEDIA

Naast Nederland en België is Koupe ook al te koop in Noorwegen, Litouwen en zelfs Qatar. Onlangs volgde ook Duitsland, een enorme markt. Kortom, er moet flink op de trom geslagen worden. Pieper denkt dat social media daarvoor een ideaal medium is. ‘Via kanalen als Facebook en Instagram kunnen we laagdrempelig en met controleerbare budgetten ons merk bekend maken en laden in landen als Duitsland. Ons merk leent zich voor social media en we denken dat dit het meest effectieve kanaal is voor onze groei’.

KOUPE KIEST VOOR DAILY DIALOGUES

Afgelopen maanden is Koupe druk geweest met een bureauselectie. Uit die pitch is het Rotterdamse bureau daily dialogues naar voren gekomen als partner. Daily dialogues, dat zo’n 25 man personeel heeft, werkt voor retailmerken zoals Hunkemöller, Pearle, Remia, maar ook voor bekende corporates zoals ABN AMRO en Shell. ‘De klik was er onmiddellijk’, geeft Pieper aan. ‘Daily dialogues bracht haar kwaliteiten gelijk in praktijk en past bij ons. Een pragmatische partij met veel ervaring’. Ook Sjef Kerkhofs, commercieel verantwoordelijk bij daily dialogues, is erg blij met de samenwerking. ‘Koupe is echt zo’n gaaf opkomend merk waar je als bureau (letterlijk) van gaat watertanden. Een uitdager in een nieuw segment, daar houden wij van. We groeien graag mee met onze klanten’.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht