Industry Wire

KPN introduceert geheel nieuwe winkelbeleving in Den Haag en Haarlem

Den Haag, 29 mei – KPN introduceert vandaag een nieuw winkelconcept. De officiële opening vindt plaats aan Lange Poten in Den Haag. Ook de winkel in Haarlem heeft sinds deze week het nieuwe winkelconcept.

In de winkels waar service en beleving centraal staan, gaat de online omgeving naadloos over in de fysieke. Wethouder Karsten Klein (Economie): “Den Haag staat er als winkelstad goed voor. Maar we moeten blijven investeren om te kunnen inspelen op de veranderende behoeften van de consument. Een van de nieuwe initiatieven waaraan we werken, is het zogenaamde smart shopping, het slimme winkelen. Met dit innovatieve winkelconcept zet KPN een nieuwe stap; ik ben blij dat Den Haag daarmee voorop loopt.”

Tijdens de opening lichtte Bart Mulders, VP Retail, de filosofie achter het concept toe: “Traditioneel winkelen raakt steeds meer verweven met online winkelen. Daarom gaan we van een productgerichte winkel naar een omgeving gericht op beleving en service. De nieuwe formule past dan ook in de omnichannelbenadering van KPN om alle contactmomenten met de klant – online, winkels en customer contact centers – zoveel mogelijk te integreren. In het nieuwe concept loopt de bezoeker als het ware fysiek de KPN-website binnen. Bezoekers kunnen in de winkels via de nieuwste technologieën mogelijkheden ontdekken om hun leven en werk makkelijker en leuker maken. En met Click & Collect kunnen online bestelde producten er worden opgehaald.”

Automatische wachtrij geeft klant vrijheid

De winkelformule is opgebouwd uit zones met smartphones, tablets, de nieuwste gadgets, accessoires en DECT-toestellen. Klanten kunnen er internetten, interactief televisie kijken en bellen. Om de zones heen staan ‘smart walls’ van 2×4 55 inch schermen. Deze schermen zijn voorzien van infrarood- en Kinect-technologie en reageren op beweging van de bezoeker. De schermen vormen levensgrote touchscreens met een totale oppervlakte van meer dan 25 m2.

Het nieuwe concept kent een geavanceerd wachtrijmanagementsysteem. Bij binnenkomst geven bezoekers via een touchscreen aan waar zij voor komen en krijgen ze een kaartje met een nummer. Het systeem voorspelt dan hoe lang het duurt voordat de klant aan de beurt is, wat ook op diverse plekken in de winkel wordt aangeven. Dankzij de chip op het kaartje weten winkelmedewerkers bovendien welke bezoeker aan de beurt is en waar deze zich bevindt. Je hoeft zo als klant niet meer op zoek te gaan naar een medewerker. Die stapt vanzelf op jou af als je aan de beurt bent.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht