Het leven is duur. Dat was vijftig jaar geleden al zo, en dat is vandaag de dag nog steeds. Kruidvat speelt hier al bijna een halve eeuw op in met een scherpe prijspositionering. Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat, licht toe: “Met de nieuwe campagne ‘Lang leve Kruidvat prijsjes’ vieren we samen met onze klanten het voordeel waar vele huishoudens al jarenlang van profiteren. Onze kracht ligt in scherpe deals. Zo maken we health-, beauty-, body- en babyproducten bereikbaar voor zoveel mogelijk mensen. Dat is wat Kruidvat al 50 jaar steeds verrassend, altijd voordelig maakt.”
Kruidvat prijsje
De campagne loopt in week 9 en 10. In deze campagne geeft Kruidvat haar typische aanbiedingen maximale zichtbaarheid, zowel in de winkels als online. Naast vele 1+1- en 2+2-acties op populaire health-, beauty-, body- en babyproducten zijn er ook extra scherpe weekenddeals en dagdeals met 50% korting, een Extra Goedkoopavond en exclusieve aanbiedingen voor Kruidvat Club leden.
In de tv-commercial voor deze campagne laat single moeder Lies zien dat ze niet hoeft te schrikken van de prijsjes bij Kruidvat. Waar ze wel van schrikt, is de prijs die haar dochters Anna en Livi vragen om op hun broertje Jude te passen. Daarnaast maken consumenten tijdens deze campagne via een game in de Kruidvat app kans op een jaar lang gratis winkelen of Kruidvat Club punten, en zien ze de campagne terug in folders, de winkels, op social media en in een influencercampagne. In de social campagne raden oma Miep en haar kleindochter prijzen van Kruidvat producten, wat zorgt voor humor en nostalgie. In de influencercampagne delen influencers hun verhaal rondom producten van Kruidvat die van generatie op generatie worden doorgegeven.
Bekijk de tv-commercial hier.
Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Amsterdam & DDB Retail
Productiehuis: DPPLR
Concept: DDB Amsterdam
Offline edit: Marc Bechtold
Online/grading: Crabsalad
Geluid: Earforce
Social content: StudioM & We Are First
Influencer Marketing: We Are First
Media en creatie: GroupM, EssenceMediacom & StudioM
PR: ACE PR