Industry Wire

KwikFit zet volgende stap in online strategie met responsive website

KwikFit zet de volgende stap in online strategie met de lancering van de nieuwe responsive website. De keuze voor een responsive website is een reactie op de groeiende groep consumenten die via tablets en smartphones naar autobanden, velgen, apk-keuring of autoruiten zoekt. De vorige website van KwikFit werd recent door onafhankelijk onderzoeksbureau WUA! bekroond met een derde plek in de Top 100 beste websites van Nederland, met een gemiddelde score van 8,0. Om voor te blijven op de concurrentie heeft KwikFit zijn website nu geoptimaliseerd voor mobiel gebruik.

Steeds meer consumenten gebruiken hun mobiel of tablet bij het surfen op internet, zo ook voor het zoeken van een autoservicebedrijf. Een half jaar geleden kwam één op de vier bezoekers van kwik-fit.nl nog binnen via mobiel, inmiddels is dat al gegroeid naar één op de drie bezoekers. KwikFit heeft daarom gekozen voor een responsive website, oftewel een website die zich aanpast aan de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van de tekst of bruikbaarheid van de gebruikersinterface.

KwikFit merkte ruim zes jaar geleden dat er steeds meer mensen online autobanden wilden kopen. Het bedrijf heeft daarom destijds een online strategie ontwikkeld waarin het zich ten doel stelde om goed vindbaar te zijn in zoekmachines en om de beste gebruikerservaring te bieden aan bezoekers van de website. Online concurrentie kent één simpele regel: the winner takes it all. De beste website in een branche wordt 52,3% vaker gekozen dan de nummer twee, zo blijkt uit de WUA! Benchmark. De beste website in een branche staat wat conversie betreft dus op eenzame hoogte.

Arjan van der Meer, Marketing Director van KwikFit licht toe: “In de online wereld veroudert alles vijf keer sneller dan normaal. Om de beste te blijven moet je dus blijven vernieuwen. De derde plek in de Top 100 beste websites van Nederland is het mooiste compliment dat je voor je website kunt krijgen. We vinden het gaaf dat ons harde werken gewaardeerd wordt door onze klanten, maar daar blijven we niet te lang bij stil staan. Na een lang traject met uitgebreide klantpanels lanceren we nu als eerste in de branche een responsive website. Door constant te innoveren gaan we zorgen dat we blijvend een plek in de top 3 van de beste websites van Nederland veroveren.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht