Industry Wire

Geplaatst door KWPN TV

KWPN TV vernieuwd: gloednieuwe en interactieve online tv-zender speciaal voor paardenliefhebbers

ZWOLLE/’S-HERTOGENBOSCH – Paardensportliefhebbers kunnen vanaf nu altijd en overal op de hoogte blijven van hun favoriete paarden dankzij de vernieuwde online tv-zender KWPN TV. Met de lancering van KWPN TV kunnen paardenenthousiastelingen eenvoudig vanaf hun computer, tablet of telefoon meekijken met live-evenementen en andere informatieve programma’s van het KWPN. 
Van Amsterdam tot China, met de interactieve app KWPN TV (of via www.kwpn.tv) kunnen paardenfokkers, -sporters en -liefhebbers over de hele wereld eenvoudig hun favoriete KWPN-paarden volgen. Met de keuze voor innovatieve platform van TradeCast speelt het KWPN in op het succes van interactieve, online video’s. Het dedicated productieteam van IQ-Content verzorgt wekelijks nieuwe content voor de zender.
KWPN TV is vorige week gelanceerd op de KWPN Stallion Show, de grootste hengstenshow ter wereld in de Brabanthallen in ‘s-Hertogenbosch. Met meer dan dan 300.000 weergaven en bijna 60.000 unieke bezoekers uit 40 verschillende landen kan KWPN TV nu al een succes genoemd worden en zijn alle verwachtingen overstegen. Deze cijfers zijn een mooie aanvulling op de 25.000 bezoekers die op het evenement in de Brabanthallen zijn afgekomen.
Emiel Nijhoff, plaatsvervangend directeur van het KWPN, is enthousiast over de eerste cijfers. “We zijn enorm trots op de grote hoeveelheid paardenliefhebbers die we wereldwijd hebben kunnen bereiken met KWPN TV. Waar deze kijkers zich ook bevonden, ze waren vier dagen lang live betrokken en geboeid en dat is revolutionair. Ook zien we dat nog steeds veel video’s on demand worden teruggekeken.”
Het is bijzonder om koploper te zijn met een eigen online tv-zender en ik verwacht dat meer verenigingen, organisaties en bedrijven ons voorbeeld gaan volgen. Met een eigen tv-zender, als aanvulling op publiciteit op de traditionele kanalen, creëer je namelijk niet alleen een interactief platform op alle schermen, maar ook nóg meer betrokkenheid met je achterban. Waar die zich ook bevindt. En deze achterban blijven we boeien met nieuwe content voor de online tv-zender.”
Corine Bruinier, directeur van IQ-Content en liefhebber van de paardensport, zag een groot succes in het kanaal. “Nu KWPN TV draait is er eindelijk een plek waar paardensportliefhebbers terecht kunnen, iets waar op de normale televisie weinig ruimte aan werd geboden. Ook voor adverteerders biedt het de kans om zich veel specifieker op hun doelgroep te kunnen richten.”
Met 25 jaar ervaring in de traditionele televisie bij onder andere Endemol, de Entertainment Group en Niehe Media zag zij de verschuiving van traditionele televisie naar online. “Met een team van multitalenten wordt er door IQ-Content op een vernieuwende manier geproduceerd. De talenten worden ingezet op meerdere functies van het productieproces, waardoor productiekosten gereduceerd worden.”
Yillmaz Schoen, founder en CEO van TradeCast, het bedrijf dat de technische ondergrond van KWPN TV heeft gemaakt: “Het is prachtig om te zien dat deze specifieke doelgroep een zender rondom hun passie direct omarmt. Feit is dat de digitale verschuiving niet alleen de jonge doelgroep bereikt, maar juist in de breedte gedragen wordt.”
“Onze missie is om de perfecte technologie te leveren waarmee onze klanten wereldwijd een sterke en direct band kunnen opbouwen met hun doelgroep. Het succes van KWPN TV in de eerste week is iets om trots op te zijn en bewijst direct onze toegevoegde waarde. Onze innovatieve technologie in combinatie met slim geproduceerde content is de sleutel tot succes voor gezonde online video strategieën. We zijn er trots op dat we KWPN als pionier binnen hun branche hierbij kunnen ondersteunen.”
KWPN TV is vanaf nu verkrijgbaar in de Apple App Store en de Google Play Store en te bekijken via www.kwpn.tv.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht