Industry Wire

Geplaatst door Orange Belgium

LCC zet de netwerken van Orange Belgium op nummer 1 voor mobiele telefonie, mobiel internet en betrouwbaarste bestandsoverdracht in België

Bij de recentste onafhankelijke prestatiebenchmark van LCC in België eindigden de netwerken van Orange Belgium op het hoogste schavotje voor internet en telefonie. Het leverde Orange Belgium zelfs een officieel certificaat op als uitbater van de beste netwerken voor mobiele telefonie, mobiel internet en de betrouwbaarste bestandsoverdracht, zowel in de grootsteden als in landelijke gebieden in België.

LCC International verleent technische diensten – waaronder advies, ontwerp, uitbouw, prestatie- en procesoptimalisering, en onderhoud van mobiele netwerken – aan de grootste telecombedrijven wereldwijd. Concreet voert LCC ook onafhankelijke benchmarks uit om de prestaties van mobiele netwerken af te wegen tegen die van de grootste concurrenten in België en Europa. Een officieel LCC certificaat wordt enkel gegeven als de resultaten van de specifiek gemeten KPI’s beter zijn dan die van de concurrentie.

In december 2018 voerde de Europese dochter van LCC in opdracht van Orange een onafhankelijke prestatiebenchmark uit in 22 grootsteden in België: Antwerpen, Brussel, Charleroi, Gent, Luik, Aalst, Brugge, Genk, Hasselt, Kortrijk, La Louvière, Leuven, Mechelen, Bergen, Moeskroen, Namen, Oostende, Roeselare, Sint-Niklaas, Doornik, Turnhout, Verviers en de omliggende buurten en wegen, en in de metro van Antwerpen en Brussel. De experten van LCC International namen de drie grootste Belgische operatoren onder de loep: ze onderzochten de kwaliteit van hun telefoniediensten via 2G en 3G en testten de dataverbindingen op smartphones via 2G, 3G, 4G en 4G+.

Het onderzoek bevestigt dat Orange Belgium de beste ervaringen garandeert op het vlak van mobiele telefonie (94,5% tegenover 93,3% en 81,8% bij de concurrentie), mobiel internet (87,2% tegenover 85,6% en 85%) en betrouwbaarste bestandsoverdracht (tot 99,7% geslaagde transfers tegenover 98,7% en 97,9% bij de concurrentie) in België.

Een ongeëvenaarde klantervaring voor mobiele connectiviteit

Stefan Slavnicu, Chief Technology Officer bij Orange Belgium is trots: “Na de fantastische resultaten van de Atlas-studie van het BIPT die vorige week gepubliceerd werden, is dit certificaat opnieuw een erkenning voor onze inspanningen om een superieure klantervaring te creëren op gebied van connectiviteit. We focussen op wat voor onze klanten echt telt: glasheldere oproepen in high definition en ononderbroken internetverbindingen van topkwaliteit. Daarbovenop kunnen de klanten van Orange vertrouwen op een uitmuntend 4G-netwerk met een bereik van bijna 100% van de Belgische bevolking buitenshuis en 82% diep binnenshuis, d.w.z. bij de mensen thuis en diep in gebouwen.”

Michaël Trabbia, CEO van Orange Belgium: “We zijn heel blij dat ons uitstekend mobiel netwerk van zowel het BIPT als LCC International de erkenning krijgt die het verdient. KPI’s zijn natuurlijk belangrijk, maar daarenboven besteden we nog veel meer aandacht aan hoe onze klanten ons netwerk ervaart. De wensen van onze klanten zijn eenvoudig. Ze willen bellen en surfen, waaronder video streaming, daar waar ze het meeste tijd doorbrengen. Daarom besloten we bovenop ons nationaal bereik om onze indoordekking thuis uit te breiden met specifieke oplossingen, zoals een mobiele signaalversterker (Femto) of Voice over WiFi (VoWiFi) om te bellen via wifi. Beiden bieden we bovendien gratis aan.”

Orange Belgium investeert jaarlijks zo’n 80 miljoen euro om de dekking te verbeteren en de netwerkcapaciteit uit te breiden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht