Industry Wire

Leeward investeert in Belgisch online marketing agency the AIM

De Unified Marketing Group en meer bepaald de merknaam ‘the AIM’, kan na een eerste financieringsronde van Leeward Ventures in 2010 al 3 succesvolle boekjaren voorleggen met een omzetgroei van 270% en een toename van het personeelsbestand van 17 naar 65 medewerkers. Om de snelle groei te continueren, investeert het private equity fonds Leeward Ventures voor de tweede maal 1,5 miljoen euro in de Unified Marketing Group. Deze investering stelt de groep in staat om zelfs in deze tijden de jaarlijkse groeicijfers van 40% aan te houden.

De kracht van internet marketing is onmiskenbaar bewezen, maar even duidelijk is ook dat online toepassingen en technologieën razend snel evolueren. Het noodzaakt full service internet marketing bedrijven zoals the AIM om niet alleen de bestaande expertise voortdurend uit te breiden, maar ook strategische overnames te overwegen.

Het internet raast als een tsunami door elk business model en zeker in minder evidente economische tijden is het essentieel voor àlle bedrijven om een professionele online aanwezigheid uit te bouwen. De marketinginvesteringen van steeds meer Belgische KMO’s wijzen ook in die richting. De ideale marketingmix draagt immers bij tot meer verkoop en dus meer omzet.

Door een zorgvuldige differentiatie en een actieve overnamestrategie maakt de Unified Marketing Group professionele marketing nu ook toegankelijk voor kleine en middelgrote ondernemingen. Het ontbreekt deze bedrijven vaak aan knowhow en expertise en door het ruime versnipperde aanbod zien ze vaak door de bomen het bos niet meer. the AIM biedt hen op maat gemaakte oplossingen, zorgvuldig gekozen uit een volledige spectrum van internet marketingdiensten aan, zoals website & webshop (ook voor mobiles en tablets), social media, scoren in zoekmachines, online video’s, e-mailmarketing, online advertenties, enz. Steeds vertrekkend vanuit een sterk internet marketing plan als basis en als internetpartner met één aanspreekpunt. Met als finaal doel om een maximale ROI (Return on Investment) te bereiken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht