Leren wordt leuker dan ooit: Jumbo en Martin and Lewis bundelen krachten voor ‘Ik Leer’.

Amsterdam, 23 juni 2025 – Marketingbureau Martin and Lewis verwelkomt een nieuwe naam in zijn klantenportfolio: Koninklijke Jumbo BV, het iconische Nederlandse puzzel-, spellen -en speelgoedmerk achter merken als Stratego, Jan Van Haasteren en Funlockets. Na het recente mega-succes van partygame Hitster blijft Jumbo ook verder bouwen aan haar brede portfolio met als belangrijk speerpunt het geliefde leermerk Ik Leer, dat binnenkort wordt geherpositioneerd met een gloednieuwe campagne.
De Ik Leer-lijn is al jaren een vertrouwd merk voor ouders en opvoeders. Jumbo gelooft in de kracht van spelenderwijs leren en werkt samen met Martin and Lewis aan een vernieuwde merkcampagne die deze visie sterker en herkenbaarder tot leven brengt met een creatieve insteek die de fantasie van kinderen prikkelt en ouders aanspreekt.”
“Met de samenwerking met Martin and Lewis zetten we een belangrijke stap in het herpositioneren van Ik Leer. Hun scherpe strategische blik en creatieve aanpak helpen ons om de educatieve kracht van het merk te vertalen naar een campagne die zowel raakt als verbindt. Samen brengen we spelenderwijs leren weer onder de aandacht bij een nieuwe generatie ouders.”, zegt Brenda Draaisma, Marketing Manager Benelux & Nordics bij Koninklijke Jumbo.
Martin and Lewis gaat de strategische positionering, ontwikkeling van de campagne en contentcreatie verzorgen, met een sterke focus op merkgroei via (online) zichtbaarheid, activatie en retail-ondersteuning.
“De ‘Ik Leer’-producten maken leren spelenderwijs écht leuk. Dat past heel mooi bij onze missie om merken te helpen groeien door het creëren van betekenisvolle belevingen”, aldus Marco Huisman, partner bij Martin and Lewis. “We kunnen niet wachten om hiermee aan de slag te gaan.”
Over Martin and Lewis
Martin and Lewis is een marketingbureau dat merken helpt waarde te creëren, van omzetgroei tot maatschappelijke impact. Het bureau werkt onder andere voor Flexdokters, ZorgDomein, Care Plus, Whooler, Royal Huisman, CompaNanny, De Brauw Blackstone Westbroek en IFF en staat bekend om zijn strategische scherpte, creatieve en productionele slagkracht en aantoonbare waarde-creatie.
Martin and Lewis is een marketingbureau dat merken helpt waarde te creëren, van omzetgroei tot maatschappelijke impact. Het bureau werkt onder andere voor Flexdokters, ZorgDomein, Care Plus, Whooler, Royal Huisman, CompaNanny, De Brauw Blackstone Westbroek en IFF en staat bekend om zijn strategische scherpte, creatieve en productionele slagkracht en aantoonbare waarde-creatie.
Over Koninklijke Jumbo BV
Jumbo is een toonaangevende Nederlandse spellen-, puzzel- en speelgoedfabrikant met een rijke historie in het ontwikkelen van kwaliteitsproducten die kinderen én volwassenen samenbrengen. Al decennialang staat Jumbo bekend om zijn iconische spellen, puzzels en educatieve producten, met merken als Jan van Haasteren, Stratego, Ik Leer, Electro en Hitster. Spelenderwijs leren en plezier maken staan centraal in alles wat het merk doet. Met oog voor kwaliteit, innovatie en duurzaamheid creëert Jumbo waardevolle momenten voor jong en oud.
Jumbo is een toonaangevende Nederlandse spellen-, puzzel- en speelgoedfabrikant met een rijke historie in het ontwikkelen van kwaliteitsproducten die kinderen én volwassenen samenbrengen. Al decennialang staat Jumbo bekend om zijn iconische spellen, puzzels en educatieve producten, met merken als Jan van Haasteren, Stratego, Ik Leer, Electro en Hitster. Spelenderwijs leren en plezier maken staan centraal in alles wat het merk doet. Met oog voor kwaliteit, innovatie en duurzaamheid creëert Jumbo waardevolle momenten voor jong en oud.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.