Geplaatst door Linksys

Linksys ondersteunt de behoefte van MKB om haar netwerk toekomstvast te vernieuwen

– Groei voor MKB bedrijven wordt belemmerd door oude IT apparatuur, aldus IDC, Linksys biedt betaalbare oplossingen voor deze groep
– Bijna 50% van de ondervraagde IT channel partners zegt dat kleinzakelijke klanten draadloze technologie gebruiken die minimaal acht jaar oud is

Linksys, marktleider in netwerkoplossingen voor consumenten en bedrijven, neemt de bevindingen van een Wifi-onderzoek door het toonaangevende onderzoeksbureau International Data Corporation (IDC) onder channel partners die diensten verlenen aan het midden- en kleinbedrijf (MKB) hoog op. “Kleine bedrijven raken meer en meer gefrustreerd en willen hun langzame (draadloze) internetverbinding en dekkings- en veiligheidsproblemen aanpakken”, aldus Ray Boggs, vicepresident MKB-onderzoek bij IDC. Linksys wil het MKB hierin tegemoet komen door haar portfolio nog beter op de behoeften van het MKB af te stemmen, en er zo voor zorgen dat een verouderd netwek geen obstakel is voor groei.

Een compleet en veilig netwerk omvat drie elementen: bewaking met firewall en VPN-toegang aan de rand van het netwerk, een bedraad netwerk voor aansluiting van desktop Pc’s en servers, en een draadloos netwerk voor mobiele werkers en gasten. Linksys komt nu met prijsverlagingen in het huidige portfolio met name kleine bedrijven tegemoet om hen een impuls te kunnen geven om hun technologie up-to-date te krijgen. Een compleet netwerk inclusief VPN-router, Gigabit switches en Wireless AC accesspoints voor een kantoor omgeving van 100 man is nu ruim 20% voordeliger. Dit voordeel kan oplopen tot ruim 35% bij een kantooromgeving voor 10 personen.

Linksys heeft een netwerkportfolio op maat gemaakt voor het MKB. Dit portfolio bestaat uit netwerkbeveiligingsproducten, switches en accesspoints. Qua netwerkbeveiliging biedt Linksys VPN routers met firewall functionaliteiten optioneel een tweede WAN-poort voor een back-up internetverbinding. De switches van Linksys hebben allemaal Gigabit snelheid, ze varieren van 5 tot 52 poorten en zijn onder te verdelen in drie categorien: unmanaged switches, smart managed switches en volledig managed switches. Tevens zijn er Power over Ethernet switches in elke categorie beschikbaar, waarbij Linksys standaard PoE+ aanbiedt wat inhoudt dat ze twee keer zoveel vermogen leveren als standaard PoE switches.

Het derde segment van het portfolio bestaat uit access points. Het topmodel accesspoint van Linksys maakt gebruik van MU-MIMO-technologie (Multi-User, Multiple-Input, Multiple-Output) om meerdere gelijktijdige verbindingen te maken. Daarnaast heeft Linksys een hele range modellen die het MKB segment in elke groei fase de juiste oplossing bieden. Al deze modellen hebben gemeen dat ze een functie-set hebben die is toegespitst op het MKB, en ook bij uitbreiding van het netwerk optimaal blijven functioneren.