Geplaatst door LogicNow

LogicNow ontwikkelt samen met Bitdefender nieuwe managed antivirusdienst voor MSP’s

Almere, 8 september 2015 – LogicNow kondigt een samenwerking aan met beveiligingssoftwareleverancier Bitdefender. Samen ontwikkelen zij een nieuwe managed antivirusdienst voor Managed Service Providers (MSP’s). De nieuwe managed antivirus engine maakt deel uit van het MAXfocus productportfolio van LogicNow.

De antimalware-technologie van Bitdefender wordt keer op keer als beste oplossing in de markt beoordeeld en heeft als zakelijke antivirusoplossing de hoogste waardering gekregen op de onafhankelijke review site AV-Test. Deze technologie is nu als volledig geïntegreerd onderdeel van het MAXfocus-platform beschikbaar. Dit biedt MSP’s de mogelijkheid om hun klanten de beste bescherming tegen malware te bieden als onderdeel van hun managed security service portfolio.

Bitdefender combineert de best-in-class bescherming tegen malware en virussen met perfecte performance door het minimaliseren van false positives en lage systeembelasting. Deze combinatie maakt het voor MSP’s mogelijk om hun klanten bescherming te bieden, zonder dat zij hiervoor veel beheerinspanningen hoeven te verrichten. De verbeterde managed antivirus is bovendien white labelled en aanpasbaar, zodat MSP’s de volledige controle hebben over de branding en zelf bepalen welke contactgegevens worden getoond.

De nieuwe dienst bevat onder andere:

·  De introductie van Behavioral Scanning als aanvulling op Active Protection om nog effectiever op te treden tegen moeilijk te detecteren dreigingen zoals Cryptolocker.

·  ‘Snooze’ optie om antivirus tijdelijk uit te schakelen wanneer er onderhoud gepleegd wordt, zodat het uitvoeren van beleid eenvoudiger wordt.

·   Site Concentrator, waarmee updates van virusdefinities gecentraliseerd worden. Hierdoor wordt de benodigde bandbreedte geminimaliseerd . Het kan bovendien ingezet worden voor alle devices binnen en buiten het netwerk.

“MSP’s spelen een belangrijke rol bij het bieden van effectieve managed security aan ondernemingen wereldwijd. Bitdefender is verheugd met de samenwerking met LogicNow, zodat zij hun gerenommeerde IT-service platfom voor MSP’s kunnen verrijken. De samenwerking van LogicNow met Bitdefender biedt echt toegevoegde waarde. Het stelt MSP’s van LogicNow namelijk in staat om hun klanten de best mogelijke managed security te bieden. Wij kijken uit naar een langdurige strategische samenwerking met LogicNow en hun MSP’s, zodat ondernemingen van iedere omvang kunnen profiteren van optimale antimalware-bescherming”, stelt Peter Laakkonen, General Manager OEM en Technology Licensing bij Bitdefender.

“Antimalware-bescherming is één van de fundamentele diensten die MSP’s leveren aan hun klanten en daarom hebben zij een effectieve tool nodig om dit te bieden”, stelt Alistair Forbes, General Manager bij LogicNow. “Wij willen dat onze MSP’s de mogelijkheid hebben om een managed antivirus-oplossing te bieden die superieur is in vergelijking met het aanbod van hun concurrenten. Daarnaast moet de oplossing effectief maar onopvallend zijn en efficiënt beheerd kunnen worden door hun organisatie. Hiervoor moeten wij samenwerken met een partij die de beste technologie heeft en met Bitdefender zijn wij in staat om onze MSP’s deze dienst te leveren.”

“Deze nieuwe generatie managed antivirus, inclusief onze samenwerking met Bitdefender, maakt deel uit van onze inspanningen om ervoor te zorgen dat MSP’s een gelaagde bescherming kunnen bieden, zodat zij zich onderscheiden van hun concurrenten. Dit zorgt ervoor dat zij hun onderneming sneller en op een rendabelere manier kunnen laten groeien”, concludeert Forbes.

De nieuwe upgrade is nu wereldwijd beschikbaar voor nieuwe klanten en bestaande MAXfocus managed antivirus klanten.