Industry Wire

Geplaatst door Logistiekconcurrent

Logistiekconcurrent verlengt retourtermijn

Om klanten en bezorgers een hart onder de riem te steken in een tijd van crisis, verlengt Logistiekconcurrent de retourtermijn van 14 naar 30 dagen. Dat staat sinds enkele dagen vermeld op haar website.

“Op advies van Thuiswinkel.org hebben we besloten onze klanten meer ruimte te geven als het gaat om retourneren. Het is een vorm van extra service die geheel in lijn ligt bij wie we willen zijn en wat we voor onze klanten willen betekenen”, aldus algemeen directeur Hugo de Bie. Omdat veel werknemers thuis werken, liggen er uitdagingen in het tijdig retourneren van bestellingen. Door verlenging van de retourtermijn komen (online) winkels klanten tegemoet die thuis in quarantaine zitten. De Bie: “wij hopen dat zoveel mogelijk andere winkels, en ook zeker in de zakelijke markt, ons voorbeeld volgen”.

De trend van het verlengen van de retourtermijn is goed zichtbaar in de B2C markt, maar lijkt nog amper tot geen intrede te hebben gedaan in de zakelijke markt. Logistiekconcurrent lijkt daarmee trendsetter te zijn. In de B2C markt heeft o.a. H&M, MediaMarkt en Hornbach de retourtermijn versoepeld.

Logistiekconcurrent is totaalaanbieder in logistieke gebruiks- en verbruiksartikelen en bedient momenteel meer dan 40.000 (zakelijke) klanten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht