Industry Wire

Geplaatst door Orange Business

Lynk & Co revolutioneert de auto-industrie met “always on and connected” auto met behulp van IoT mobiele connectiviteit van Orange Business Services in heel Europa

Lynk & Co, een wereldwijd mobiliteitsmerk dat is ontstaan als joint venture tussen Geely Holding, Geely Auto Group en Volvo Car Group, heeft zijn “always connected” auto gelanceerd. Het voertuig maakt gebruik van het internet of things (IoT)-netwerk en de infrastructuur van Orange Business Services om conncected services te leveren aan bestuurders.

Eenvoud is het uitgangspunt bij de verkoop van de 01 SUV auto. Lynk & Co biedt mobiliteit op basis van lidmaatschap voor degenen die een auto willen “huren” in plaats van kopen in de traditionele zin. De auto is voorzien van een deelknop, zodat eigenaars inkomsten kunnen genereren via de deelfuncties. Lynk & Co-leden kunnen hun auto ook bedienen, monitoren en delen via een smartphone-app die via de cloud met de auto communiceert.

De technologie in de auto is ontworpen om zo gebruiksvriendelijk mogelijk te zijn, zonder verborgen extra’s. Alle auto’s hebben grote configureerbare touchscreens en telematica die altijd verbonden zijn met het internet en de cloud van de auto.

De echte connected car 

Orange heeft nauw samengewerkt met Lynk & Co en zijn zusterbedrijf CEVT, een innovatie- en technologiebedrijf binnen Geely Holding, om een oplossing te bouwen die het bedrijfs- en operationele model van Lynk & Co mogelijk maakt. Elke auto zal profiteren van Orange’s IoT Managed Global Connectivity-oplossing, die een veilige en naadloze integratie biedt tussen connected car-diensten, internettoegang en online tracking. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld factuurrapporten worden gedownload en predictieve onderhoudsupdates worden geleverd.

Tijdens het fabricageproces worden SIM’s met een uniforme wereldwijde dekking geïntegreerd. Dankzij de Orange IoT cellulaire connectiviteit kunnen gebruikers genieten van dezelfde ervaringen in verschillende regio’s door naar behoefte te roamen tussen verschillende providers.

De klanten van vandaag vragen om mobiliteit maar wensen misschien niet altijd een auto te bezitten. De IoT-diensten en wereldwijde connectiviteit van Orange Business Services helpen om onze visie te realiseren van het lanceren van een mobiliteitsmerk dat digitaal van oorsprong is en ontworpen om te voldoen aan de behoeften van de always connected consument,” aldus David Green, CDO, Lynk & Co.

We zijn er trots op deel uit te maken van deze nieuwe generatie van always connected auto-ervaringen, die erop gericht zijn autoritten veiliger, gemakkelijker en duurzamer te maken. Onze innovatieve benadering van connectiviteit maakt connected services voor consumenten mogelijk, zoals de Lynk & Co-auto’s,” aldus Nemo Verbist, senior vice president, Europa, Orange Business Services.

Consumenten kunnen de Lynk & Co-auto’s rechtstreeks kopen en delen om extra inkomsten te genereren, of ze op maandelijkse basis leasen. Auto’s en mobiliteitsabonnementen kunnen online worden gekocht of bij Lynk & Co-clubs, die zijn ontworpen om een meer sociale hang out te zijn dan een showroom. Er zijn drie clubs geopend in Amsterdam, Antwerpen en Göteborg, Berlijn volgt, gevolgd door andere clubs in Barcelona, Milaan en Parijs.

Over Lynk & Co 

Lynk & Co is opgericht om mobiliteitsoplossingen te bieden voor de connected generatie. We maken echt, echt goede auto’s (het soort dat alle functies heeft die je wilt zonder dat je erom hoeft te vragen), maar we bieden ook een nieuwe manier om die auto’s te gebruiken. Onze op lidmaatschap gebaseerde aanpak maakt het eenvoudig om onderweg te zijn. Leden hebben toegang tot een auto op een flexibele, maand-tot-maand basis en kunnen deze delen met vrienden, familie en de Lynk & Co gemeenschap.

Over Orange Business Services 

Orange Business Services is een netwerk-gebaseerd digitaal dienstverleningsbedrijf en de wereldwijde zakelijke divisie van de Orange Group. Het verbindt, beschermt en innoveert voor ondernemingen over de hele wereld om duurzame bedrijfsgroei te ondersteunen. Door gebruik te maken van zijn connectiviteits- en systeemintegratie-expertise in de gehele digitale waardeketen, is Orange Business Services goed toegerust om wereldwijde bedrijven te ondersteunen op gebieden zoals software-gedefinieerde netwerken, multi-clouddiensten, data en AI, slimme mobiliteitsdiensten, en cybersecurity. Het begeleidt bedrijven veilig end-to-end in elke fase van de gegevenslevenscyclus, van verzamelen, transporteren, opslaan en verwerken tot analyseren en delen.

Doordat bedrijven floreren op innovatie, stelt Orange Business Services zijn klanten in het middelpunt van een open samenwerkend ecosysteem. Dit omvat zijn 28.500 werknemers, de activa en expertise van de Orange Groep, zijn technologie- en bedrijfspartners, en een pool van zorgvuldig geselecteerde start-ups. Meer dan 3.000 multinationals, evenals twee miljoen professionals, bedrijven en lokale gemeenschappen in Frankrijk, leggen hun vertrouwen in Orange Business Services.

Voor meer informatie, ga naar: www.orange-business.com of volg ons op LinkedIn, Twitter en onze blogs.

Orange is een van ’s werelds toonaangevende telecombedrijven, met een omzet van 42,3 miljard euro in 2020 en 259 miljoen klanten wereldwijd op 31 december 2020. Orange is genoteerd aan de Euronext Parijs (ORA) en aan de New York Stock Exchange (ORAN). In december 2019 presenteerde Orange zijn nieuwe strategische plan “Engage 2025”, ondersteund door sociale en ecologische verantwoording. Terwijl Orange versnelt in groeigebieden, zoals B-to-B-diensten en data en AI centraal stellen bij innovatie, zal de hele Orange Groep een aantrekkelijke en verantwoordelijke werkgever zijn.

Orange en alle andere Orange product- of dienstnamen welke in dit materiaal voorkomen, zijn handelsmerken van Orange of Orange Brand Services Limited.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht