Industry Wire

Geplaatst door iO - Campus Amsterdam

Maan ster op de merci Nationale Bedankdag

iO – Campus Amsterdam heeft voor chocolademerk merci de 360º campagne ‘Wie bedank jij vandaag?’ ontwikkeld. In het kader daarvan vond tussen 16 en 21 september de ‘Nationale Bedankdag on Tour’ plaats. Met een customized merci-truck werden o.a. de steden Rotterdam, Den Haag, Eindhoven en Den Bosch aangedaan om in Utrecht te eindigen met een optreden en meet & greet van en met zangeres Maan.

Je buurman heeft jouw labradoodle uitgelaten. Je collega geeft je een opbeurende peptalk voor die loeispannende presentatie. Het zijn die kleine momenten, die we maar al te vaak als vanzelfsprekend beschouwen. Eigenlijk best wel jammer, want wat is er nou leuker dan een welgemeend bedankje geven of krijgen? Het is de hoogste tijd, dat we onze waardering vaker laten blijken, aldus marktleider in het gifting & sharing-segment merci. iO bouwde een 360 campagne rondom 21 september – Nationale Bedankdag – met als campagnethema: ‘Wie bedank jij vandaag?’.

Om het alledaagse bedankmoment op een festivalachtige manier aan te jagen is dit jaar in samenwerking met De Bruijn PR en activatie- en evenementenbureau Raúl&Rigel de Nationale Bedankdag on Tour georganiseerd, waarbij zeven Nederlandse steden in vijf dagen tijd met een speciale Merci-promotietruck zijn bezocht. Naast de tour zelf, is de Nationale Bedankdag gepromoot op TV, radio (w.o. Sky Radio: sponsoring Sky Top 5 over 9) PR, lokale media met influencers en een uitgebreide online campagne.

De Nationale Bedankdag on Tour is de kick-off van de verdere ontwikkeling van een bedankcultuur in Nederland. In de loop van het jaar zal het campagnethema regelmatig terugkeren om alledaagse bedankmomentjes te stimuleren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht