Geplaatst door Mastercard

Mastercard en World Food Programme trommelen Nederland op voor schoolmaaltijden in ontwikkelingslanden

Mastercard en het World Food Programme van de Verenigde Naties (VN) kondigen samen een nieuwe actie aan: #opgetrommeld. Met deze actie wordt Nederland opgetrommeld om zoveel mogelijk aandacht te vragen voor het belang van schoolmaaltijden voor kinderen in ontwikkelingslanden. Voor iedere foto van een broodtrommel met #opgetrommeld op Facebook of Instagram, doneert Mastercard een hele week schoolmaaltijden voor een kind aan het WFP. De actie start op 28 oktober en loopt tot eind november.

Mastercard en het WFP kondigen deze actie de dag voor World Food Day aan. Deze dag is door het World Food Programme in het leven geroepen om stil te staan bij belangrijke thema’s als honger en voedselzekerheid. Het WFP verleent voedselhulp in noodsituaties en werkt samen met gemeenschappen om voedzame maaltijden te realiseren in kwetsbare leefgemeenschappen. Elk jaar voorziet het WFP meer dan 20 miljoen kinderen van schoolmaaltijden. Mastercard is sinds 2012 partner van het WFP, waarbij het betaaltechnologiebedrijf wereldwijd een bijdrage van 100 miljoen schoolmaaltijden per jaar doneert.

#opgetrommeld
Waar het in Nederland heel gewoon is om een broodtrommel mee te krijgen naar school, is dit lang niet in alle landen het geval. Het doel van de actie #opgetrommeld is dan ook om donaties vanuit Mastercard te stimuleren en tegelijkertijd zoveel mogelijk bewustwording te creëren voor het belang van schoolmaaltijden voor kinderen in ontwikkelingslanden.

WFP liefdadigheidsdiner met Gault & Millau
Naast #opgetrommeld verzorgt Mastercard in samenwerking met restaurantgids Gault & Millau voor het tweede jaar op rij een liefdadigheidsdiner voor het WFP. Het diner vindt plaats op 2 december en bestaat uit een veiling en een loterij om geld in te zamelen voor het WFP. In aanloop naar deze avond doneert Mastercard voor iedere Mastercard-betaling in Gault & Millau-restaurants een hele week aan schoolmaaltijden. Na afloop van het liefdadigheidsdiner wordt het totaalbedrag van alle inspanningen gedeeld.

“De weg naar financiële zelfstandigheid begint in de schoolbanken”, aldus Marene Arnold, marketing & communicatiedirecteur bij Mastercard Nederland. “Met deze actie willen we samen met het World Food Programme heel Nederland bewustmaken van het belang van schoolmaaltijden om kinderen te stimuleren naar school te gaan. Daarmee geven we kinderen meer kans om in de toekomst financiële zekerheid en onafhankelijkheid op te bouwen.”