MediaHuis wordt MediaClub

Amsterdam, 28 februari 2019 – De Joint Industry Committees (JIC’s) en de marketingbureaus veranderen per 1 maart hun samenwerkingsnaam MediaHuis in MediaClub. Niet alleen de naam verandert, ook de locatie. De MediaClub vestigt zich in NHK Amsterdam Zuid Oost. Het gaat om Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal LuisterOnderzoek (NLO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM), TV-marketingorganisatie Screenforce, het Radio Advies Bureau (RAB), Platform Media Adviesbureaus (PMA), Vereniging Internetexploitanten (VINEX) en BuitenReclame Onderzoek (BRO). Deze veranderingen zullen de onderlinge samenwerking verder intensiveren.
Ontwikkelingen
Met het opzetten van het oorspronkelijke MediaHuis vijf jaar geleden was de samenwerking tussen de betrokken partijen inzake het meten en marketen van luisteren, kijken en lezen reeds in gang gezet. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen: in de afgelopen jaren zijn er succesvolle initiatieven in de markt gezet, zoals Media:Tijd, Media Standaard Survey en een gezamenlijke RfP voor een nieuw mediabereiksonderzoek.
Van MediaHuis naar MediaClub
In de MediaClub komen door de samenwerking én het samenwonen de verschillende kanten en belangen in het medialandschap samen. De verandering van MediaHuis naar MediaClub gaat samen met de verhuizing naar de nieuwe locatie. De kantoren in HNK Zuid Oost hebben uitzicht op de Johan Cruijff ArenA en de velden van De Toekomst.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.