Meer nieuwe klanten Knab vanwege duidelijke kosten
Hoofddorp, 6 april 2016 – Knab vraagt ieder kwartaal aan zijn nieuwe klanten, wat voor hen de belangrijkste reden was om klant te worden. Voor het eerst in het bestaan van de online bank stijgt het percentage particuliere klanten dat het vaste lage maandbedrag als belangrijkste reden noemt. In het laatste kwartaal van 2015 waren de lage vaste kosten voor 18% van de nieuwe klanten dé reden om voor Knab te kiezen waarmee het de tweede plaats inneemt in de lijst ‘klantreden’.
Leslie Hogeveen verantwoordelijk voor de marketing van Knab: “Dit lijkt een keerpunt. Consumenten raken gewend aan een vast maandbedrag voor de diensten die ze afnemen. Hierdoor is van tevoren duidelijk welke kosten je maakt en kom je achteraf niet voor verrassingen te staan. Dit sluit aan bij onze strategie om te werken met duidelijke pakketkosten waarbij je alle diensten en producten voor een vast maandbedrag krijgt.”
Voordeelcalculator helpt
Per vandaag voeren veel banken nieuwe kosten door, maar hanteren hierbij nog steeds variabele kosten afhankelijk van het gebruik van de klant. Dat maakt het lastig voor consumenten om goed te bepalen welke bank voor hen het voordeligst is. In de Voordeelcalculator van Knab zijn de nieuwe pakketten, variabele kostenposten en rentetarieven van de banken verwerkt zodat een consument makkelijk kan laten berekenen welke bank in hun situatie het voordeligst is. Ruim 165.000 mensen hebben deze Voordeelcalculator inmiddels gebruikt. Knab is niet voor iedereen de meest voordelige bank en wil hier met de Voordeelcalculator ook transparant over zijn. Maar voor Knab is het van belang dat als iemand de voordeligste bank wil kiezen, dat deze keuze ook op basis van een eerlijke en transparante vergelijking gemaakt wordt. Daar is de Voordeelcalculator voor bedoeld.
Over Knab
Knab is opgericht in 2012 en heeft inmiddels ruim 93.000 klanten en ongeveer 100 medewerkers. Knab opereert volledig online en heeft geen filialen. In plaats daarvan kunnen klanten van acht uur
’s ochtends tot tien uur ‘s avonds met hun vragen terecht bij de Servicedesk, zowel telefonisch als online. Knab wil dat mensen weer zélf grip hebbenop hun geld en inzicht krijgen in hun financiële toekomst. Knab wijst klanten proactief op financieel voordeel, ook wanneer dat bij een andere bank is. Met gebruik van innovatieve technologieën en slimme digitale tools stelt de online bank klanten in staat meer uit hun geld te halen. Knab is onderdeel van Aegon Bank N.V.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.