Geplaatst door MobieTrain

Microlearning pionier MobieTrain haalt €4M op om “deskless workforce” op te leiden

MobieTrain haalt €4 miljoen op in een Serie A-financieringsronde. De ronde wordt geleid door Force Over Mass Capital, een Brits-Belgisch investeringsfonds met de Nederlandse Martijn de Wever als CEO en co-founder. De eerdere investeerders LRM en Concentra (mede-oprichter van Mediahuis) nemen ook deel aan de ronde. De kapitaalinjectie stelt MobieTrain in staat de productontwikkeling te versnellen, de teams in Nederland, België en Portugal uit te breiden, en de internationale expansie verder door te zetten.

Vandaag de dag is een getrainde, flexibele en goed-geïnformeerde staff cruciaal voor het succes van een onderneming. Bijna een derde (30%) van de Nederlandse bedrijven met meer dan 200 werknemers geeft echter aan geen duidelijke strategie te hebben voor de ontwikkeling van hun personeel. Een dergelijke strategie is echter van groot belang, zo blijkt: de gemiddelde werknemer geeft aan gemiddeld maar 4-8 minuten per dag te kunnen besteden aan het bijschaven van de kennis. Een kantoormedewerker kan nog een online seminar volgen, maar hoe zit het met het winkelpersoneel of de medewerkers in de zorg; groepen die continu op de werkvloer staan? Mobietrain biedt met behapbare leerblokken “in the flow of work” een uitkomst voor de zogeheten “deskless workforce” die steeds sneller en meer moet leren, maar hier amper aan toekomt.

Succes MobieTrain tot nu toe:

• 400% omzetgroei in 2020
  • In meer dan 20 landen gebruikt door bijna 100.000 medewerkers
  • Gebruikt door grote ondernemingen, snelgroeiende organisaties en overheidsinstanties waaronder de Gemeente Rotterdam, de Nederlandse politie, Decathlon, Timberland, Vans, Diesel, Deloitte, Emirates Post, Azadea en de Federale Overheidsdienst België.
  • Won in 2018 de startupcompetitie Unleash in Amsterdam en haalde twee eerdere kapitaalrondes 2,8 miljoen euro op bij onder meer de Belgische investeringsmaatschappij LRM en Concentra

De impact op de Nederlandse markt:

• MobieTrain wil dit jaar nog uitbreiden van 25 naar 40 medewerkers, waarbij er meerdere functies beschikbaar komen voor de Nederlandse markt.
  • Sinds november 2020 actief op de Nederlandse markt met de ambitie in de toekomst ook hier kantoor te houden.
  • Naast de Gemeente Rotterdam en de Nederlandse politie het klantenbestand uitbreiden, met name richting de retailsector