Geplaatst door Microsoft

Microsoft Nederland lanceert nieuwe campagne voor cultuurverandering in hybride werk

Amsterdam, 11 april – Microsoft Nederland lanceert een nieuwe campagne gericht op de toekomst van hybride werken. Microsoft wil de volgende stap nemen in haar transformatie naar hybride werken en laat het verhaal en de reis naar dit doel vertellen door haar eigen werknemers. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Edelman Amsterdam.

De campagne draait om het écht laten werken van hybride werken, waarbij een cultuurverandering essentieel is. Hierbij staan asynchroon werken en de persoonlijke voorkeuren en behoeften centraal. De afgelopen twee jaar hebben de manier waarop werk gedefinieerd wordt als onderdeel van ieders leven drastisch veranderd. Bij hybride werken – wat volgens Microsoft de toekomst heeft – is technologie een fundament, geen oplossing. Onderzoek van Microsoft toont aan dat de oplossing ligt in een cultuurverandering waarin het individu zich niet aanpast aan vastgeroeste werkpatronen, maar het werk zich aanpast aan de unieke eigenschappen en kwaliteiten van het individu.

Om deze cultuurverandering te realiseren lanceert Microsoft de Future of Hybrid Work campagne, met een mix van PR, social en paid middelen, die werd ontwikkeld door Edelman. Als startschot van de langdurige campagne heeft Microsoft de eerste Chief Hybrid Officer (CHO), Shanna Bosmans, van Nederland aangesteld. Zij stelt samen met haar team oude werkgewoontes aan de kaak om bij te dragen aan de cultuurverandering binnen Microsoft Nederland die ultieme flexibiliteit, zorg, welzijn en asynchroon werken mogelijk maakt. Uiteindelijk wil Microsoft met zijn eigen transitie klanten en partners inspireren hetzelfde te doen.

Bosmans is samen met haar team te zien in de hybride campagnefilm – die geheel in lijn met de hybride filosofie van het centraal stellen van het individu en asynchroon werken – ook omgekeerd af te spelen is.