Industry Wire

Geplaatst door GumGum

Mijlpaal GumGum nu marketeers volop inzetten op privacy-eerst, contextuele benaderingen

Amsterdam – 21 oktober 2022 – GumGum, een contextueel-georiënteerd, wereldwijd digitaal advertentieplatform, kondigt aan dat het de mijlpaal van 1 miljard dollar aan advertentie-uitgaven heeft doorbroken.

De wereldwijde markt voor contextuele reclame zal tegen 2026 naar verwachting een markt van 335,1 miljard dollar vertegenwoordigen en is een targetingmethode die privacy gericht is en geen gebruik van persoonsgegevens van de consument vereist. Adverteerders omarmen nu contextuele oplossingen te midden van de wereldwijde roep om regelgeving inzake gegevensprivacy en beginnen de kracht van context te begrijpen als een proxy van intentie, in plaats van persoonlijke identificatiemiddelen.
“We zijn blij met deze mijlpaal, die we zien als een belangrijk moment in onze voortdurende reis en groei bij GumGum, na meer dan een decennium voorstander te zijn van contextuele technologie,” zei GumGum CEO Phil Schraeder. “We weten dat contextuele technologie de ultieme universele targeting methode is voor een cookie loos tijdperk. Deze is in staat om consumenten te bereiken in de juiste mindset in huidige en toekomstige omgevingen om betere bedrijfsresultaten en verhoogde verkoop te stimuleren. ”
In plaats van cookies van derden te gebruiken die consumenten op het internet volgen, stelt contextuele targeting adverteerders in staat mensen te ontmoeten op het moment. Dit doet GumGum door advertenties af te stemmen op de context van een digitale omgeving, wat resulteert in meer aandacht, merkherinnering en actie van de consument. GumGum is de enige onafhankelijke technologieleverancier die de accreditatie op inhoudsniveau van de Media Rating Council (MRC) heeft gekregen voor contextuele analyse, merkveiligheid en geschiktheid. Dit is de geavanceerde verfijning van het eigen contextuele platform en resulteert in het vermogen om echt de volledige context van digitale omgevingen te begrijpen, aantoont.
Sinds de oprichting van GumGum in 2008 is het bedrijf gegroeid tot bijna 500 werknemers in 19 markten wereldwijd, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Australië, Mexico en Japan. GumGum is erkend als een toonaangevende contextuele leverancier door enkele van ’s werelds meest invloedrijke merken, en werkt met meer dan 70% van de Fortune 100-bedrijven, waaronder SAP, Jeep, Canon en Vodafone, en topuitgevers zoals Axel Springer, Meredith en Hearst. En zelfs tijdens economische recessies en perioden van wereldwijde onrust, wijst GumGum’s staat van dienst op het potentieel voor aanhoudende groei met een 88% samengesteld jaarlijks groeipercentage (CAGR) sinds de oprichting.
GumGum blijft zijn platformmogelijkheden verbeteren om The Mindset Matrix™ te leveren – een digitale reclameblauwdruk waarmee merken consumenten in het juiste denkkader kunnen bereiken via een krachtige combinatie van geavanceerde contextuele targeting, boeiende creatieve advertentieformaten en mogelijkheden om de aandacht van de consument te meten.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ncleemkuil@gmail.com.
###
Over GumGum
GumGum is een contextueel-eerst wereldwijd digitaal advertentieplatform dat de aandacht van mensen trekt, zonder het gebruik van persoonlijke gegevens. Wij geloven dat een digitaal reclame-ecosysteem gebaseerd op het begrijpen van het actieve denkkader van een consument in plaats van het gedrag een meer rechtvaardige en veilige toekomst opbouwt voor zowel consumenten, uitgevers als adverteerders. GumGum werd opgericht in 2008, heeft zijn hoofdkantoor in Santa Monica, Californië en is actief op 19 markten wereldwijd. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met pr@gumgum.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht