Industry Wire

Geplaatst door MobileXpense

MobileXpense en Raet kondigen strategisch partnership aan: geautomatiseerd onkostenbeheer wordt geïntegreerd in de HR-diensten van Raet

MobileXpense uit Brussel en Raet uit Amsterdam zijn vandaag overeengekomen om de wereldwijde beheeroplossing voor reisonkosten van MobileXpense te integreren in ‘Youforce’, het uitgebreide ecosysteem voor HR-beheer van Raet. Alle internationale klanten van Raet in Europa en Latijns-Amerika beschikken voortaan over een volledig geautomatiseerde, wereldwijde oplossing voor hun onkosten. Die maakt het gemakkelijker om hun uitgaven te registreren en laat de terugbetalingen vlotter verlopen. Met deze oplossing vult MobileXpense Youforce aan in een domein dat nog altijd voor veel kosten en frustratie zorgt. Niet alleen voor de werknemers, maar ook voor de personeelsdienst en de boekhoudafdeling.

Door MobileXpense in te passen in zijn diensten krijgen de klanten van Raet voortaan een geautomatiseerde en gebruiksvriendelijke beheeroplossing voor hun zakenreizen en onkosten. Daarbij houdt de dienstverlener volop rekening met de regelgeving in het land in kwestie en met de zakelijke noden van de klant. Werknemers kunnen tijdens hun reizen eenvoudig onkostennota’s aanmaken door via de mobiele app foto’s te nemen van hun ontvangstbewijzen. De snelle OCR-technologie (Optical Character Recognition) maakt dit mogelijk. De volledige onkostennota wordt automatisch aangemaakt en vervolgens naar de loonadministratie gestuurd. Op die manier kost het minder tijd en moeite om uitgaven aan te geven. Bovendien zijn de nota’s sneller verwerkt en worden de werknemers vlugger terugbetaald. Het resultaat: minder kosten en een hogere productiviteit.

“We zijn erg blij met Raet als nieuwe strategische partner op het vlak van HR. Reisonkosten beheren is namelijk net zo goed een zaak van de personeelsdienst als een uitdaging voor de boekhoudafdeling”, aldus Pieter Geeraerts, CEO van MobileXpense. “Dankzij MobileXpense kunnen onze klanten en werknemers hun zakenreizen en onkosten proactief beheren, wat een grote troef blijkt. Via die weg helpen we personeelsdiensten bovendien om de tevredenheid van de werknemers te verhogen, zowel van de reizende werknemers als de boekhoudteams.”

“Overal ter wereld staan personeelsdiensten voor dezelfde uitdagingen: werknemers tevreden houden, het onkostenbeleid naleven en de fiscale en uitgavenregels volgen. MobileXpense bleek de ideale internationale oplossing. Aangezien we het beheer van zakenreizen en onkosten als een boekhoudkundige uitdaging en een last voor de werknemers zagen, kozen we ervoor om onze Youforce-diensten te verbeteren met een krachtige en elegante oplossing”, verduidelijkt Sander Odijk, Director Partnerships & Strategic Alliances bij Raet.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht