Industry Wire

Geplaatst door Lyst

Mode zoekmachine Lyst zoekt met online test naar sneakerexperts voor Sneaker Intelligence Unit

Met maandelijks meer dan een miljoen zoekopdrachten naar sneakers en een jaarlijkse brancheomzet van 49 miljard euro, domineert deze productcategorie de modewereld. Internationale mode zoekmachine Lyst wil haar data-gedreven inzichten over de wereldwijde sneakerverkoop aanvullen met de input van sneakerexperts. Op die manier blijft het bedrijf up-to-date over de nieuwste ontwikkelingen en opkomende trends. Hiervoor start zij een nieuwe community: de Sneaker Intelligence Unit. Om de juiste werknemers voor de unit te werven lanceert Lyst vandaag een online test als eerste stap van het sollicitatieproces.

Voor de Sneaker Intelligence Unit zoekt Lyst naar de meest gepassioneerde sneakerexperts over de hele wereld die met persoonlijke meningen en nieuwe perspectieven de data-gedreven inzichten van de wereldwijde sneakerverkoop van de mode-zoekmachine aanvullen. Een combinatie die zal zorgen voor meer kennis over de ontwikkelingen en discussies in de branche, opkomende sneakertrends en influencers identificeert en informeert over de verhalen achter de sneakers. Deze informatie wordt gebundeld in een nieuwe serie rapporten over de sneakerbranche en -community.

Online selectie om de beste werknemers te vinden
Om mensen te werven voor de nieuwe Sneaker Intelligence Unit lanceert Lyst vandaag een online opdracht. Middels een test wordt potentiële kandidaten een serie vragen gesteld om hun kennis te testen op het gebied van sneakerontwerp, -geschiedenis, -trends en -cultuur op de proef te stellen. Zo filtert Lyst de meest geschikte kandidaten voor de baan met het oog op passie en kennis, in plaats van diploma’s of werkervaring. Om ervoor te zorgen dat de kennis vanuit de sollicitanten komt, wordt de reactietijd gemeten én een anti-spiekfunctionaliteit laat zien of sollicitanten de pagina verlaten om de antwoorden op te zoeken. Met een score van 80% of hoger gaan de kandidaten door naar de volgende ronde in het sollicitatieproces. Kandidaten die onderdeel worden van de Sneaker Intelligence Unit worden betaald per consult en krijgen aanvullende voordelen zoals toegang tot de wereldwijde branche meetups en -launches en sneakervergoedingen.

“Bij Lyst willen we zo specifiek mogelijk begrijpen hoe personen mode shoppen. We gebruiken wereldwijde modezoekopdrachten, verkoopcijfers en social media om trends en ontwikkelingen in kaart te brengen. Met de Sneaker Intelligence Unit willen we deze data-gedreven inzichten aanvullen met de kennis vanuit een expert-community. De online test is een eerste stap om de meest gepassioneerde sneakerfans van over de hele wereld te vinden om ons te helpen deze snel veranderende wereld te ontdekken.” Aldus Katy Lubin, Lyst Communications Director.

Vanaf vandaag kunnen geïnteresseerden solliciteren via https://www.lyst.com.nl/sneaker-intelligence-unit/

Over Lyst
Lyst is in 2010 in Londen opgericht door Chris Morton en Sebastjan Trepca en is sindsdien uitgegroeid tot dé toonaangevende mode-zoekmachine. Met wereldwijd een aanbod van 830 webshops en de inzet van geavanceerde technieken kunnen Lyst-bezoekers op een snelle en eenvoudige manier de modeartikelen vinden die perfect bij ze passen. Met succes: afgelopen jaar stegen de externe inkomsten van het platform met 45% tot 325 miljoen dollar. Lyst is wereldwijd toegankelijk met een internationaal platform voor onder andere de Verenigde Staten, Engeland, Canada, Australië en heeft lokale platforms voor Italië, Spanje, Duitsland en Frankrijk. Met een investering van de Franse LVMH Luxury Group, de internationale leider in de mode- en luxesector, breidt Lyst momenteel lokaal uit naar Japan, Rusland en Nederland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht