Geplaatst door TradeCast

Modemagazine Glamour en TradeCast lanceren ‘Glamour Beauty TV’

Beautylovers opgelet! Glamour, het grootste modemagazine van Nederland, heeft vandaag de allereerste interactieve tv-zender op het gebied van beauty gelanceerd. Via de app Glamour Beauty TV en de gelijknamige website kijk je dagelijks naar originele, grappige en interactieve videoseries over alles wat met beauty te maken heeft. Waar en wanneer jij maar wilt. Het Zwolse bedrijf TradeCast heeft de techniek achter Glamour Beauty TV verzorgd en biedt Glamour daarmee talloze nieuwe, interactieve video formats.

Van tutorials voor de perfecte smoky eye tot exclusieve interviews met trendsetters: Glamour Beauty TV biedt mode-, fashion- en beautyliefhebbers dagelijks de leukste originele videoseries op beauty-gebied. In de app voor iOS en Android en op www.glamourbeauty.tv vindt je intelligente, hilarische en altijd informatieve videoseries over beauty in de breedste zin van het woord. De series zijn gemaakt door de experts van Glamour, in samenwerking met dé beauty-autoriteiten van Nederland, waaronder L’Oreal en Douglas.

Interactief
Een seizoen op Glamour Beauty TV duurt zes weken en biedt iedere dag een vaste programmering. Net zoals op een ‘gewoon’ televisiekanaal, maar dan met talloze ongekende, interactieve extra’s. Zo kun je met je smartphone live je prangende beauty-vragen insturen. Of met een simpele schermaanraking bijvoorbeeld meer informatie krijgen over het product dat in een video behandeld wordt en deze zelfs direct kopen.

Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Glamour: “Het aanbod aan online beautyvideo’s is enorm, maar we ontdekten dat er nog veel behoefte is aan ‘volwassen’ content. Met Glamour Beauty TV zetten we alle beauty-expertise in die Glamour al tientallen jaren en wereldwijd heeft opgedaan. Onze kennis inspireert en helpt de gebruiker om een nog mooiere versie van zichzelf te worden.”

Eigen platform
“Een andere reden dat we met een eigen online tv-zender komen, is data-mining. De macht van platforms als Facebook en YouTube is gigantisch. Maar met ons eigen videoplatform Glamour Beauty TV maken we video content die zoveel mogelijk via ons eigen platform wordt bezocht en waardoor ook de kijkdata van onszelf blijft. Ik ben vooral trots op de innovatieve functies van de app. We zijn het eerste merk in Nederland dat gaat experimenteren met shoppable video en user generated videocontent.”

Yillmaz Schoen, CEO van TradeCast: “Onze techniek is de enige totaaloplossing voor uitgevers en tijdschriften op het gebied van online video en we zijn dan ook ontzettend trots op de lancering van Glamour Beauty TV. TradeCast focust zich op het technisch ontzorgen, zodat Glamour zich volledig kan richten op waar het écht om draait: het produceren van kwalitatieve videocontent die, dankzij het TradeCast-platform, volledig gericht is op interactie met hun publiek.”

Over TradeCast
TradeCast is de enige totaaloplossing op de markt om gemakkelijk je eigen interactieve tv-zender te beheren. TradeCast biedt de unieke combinatie van een cloud-based lineaire tv-zender en talloze VOD/OTT-, on demand-, streaming- en live uitzendmogelijkheden. En het verrijken van content was nog nooit zo eenvoudig, dankzij TradeCast’s vele e-commerce mogelijkheden, zoals in-video buying. TradeCast is een jaar geleden geïntroduceerd in Nederland en maakt in januari 2017 zijn internationale debuut op de showfloor van de Consumer Electronics Expo (CES) in Las Vegas.