Industry Wire

Geplaatst door Coebergh Communicatie & PR

Momkai lanceert Verwondering – Podcast over design waar je beter van gaat kijken

Harald Dunnink (oprichter Momkai en mede-oprichter en creative director van De Correspondent) en Ernst-Jan Pfauth (mede-oprichter en uitgever van De Correspondent) zijn een nieuwe podcastserie gestart met als leidraad het begrip ‘verwondering’. Hun persoonlijke kijk op hoe de ervaringen in de wereld om ons heen ontworpen zijn. De serie is niet alleen bedoeld voor andere ontwerpers, maar relevant voor iedereen die wilt begrijpen welke invloed design op onze levens en de maatschappij heeft.

De eerste drie afleveringen zijn vanaf 12 juli (gratis) te vinden op iTunes, Spotify, Google en Soundcloud, en via podcast.momkai.com. Wat de podcast uniek maakt is dat alle voorbeelden die worden besproken ook terug te zien zijn op podcast.momkai.com. Met visuele shownotes, waardoor je een beeld krijgt bij wat je net hebt gehoord.

In de eerste aflevering van Verwondering praten Dunnink en Pfauth over hoe je gastvrijheid ontwerpt. In een tijd dat vrijwel elk bedrijf direct contact kan hebben met klanten, is het belangrijk om na te denken hoe je hen benadert en aan hun verwachtingen voldoet (of ze zelfs overtreft). Dunnink en Pfauth delen lessen van een hard-to-get fietsenmerk, een over-the-top sterrenrestaurant en een gewichtige barista. De tweede podcast belicht het thema selectie en hoe een bedrijf als Apple er beroemd om werd. Wist je dat twee van de acht ontwerpers van de eerste iPhone-interface Nederlanders waren? Dunnink deelt zijn ontmoeting met deze designers. Samen met Pfauth praat hij over de kracht van een strenge selectie – van face recognition tot tweedehands fashion. In de derde aflevering van Verwondering praten Dunnink en Pfauth over tijdloosheid. Ze proberen te ontleden wat een ontwerp tijdloos maakt. Daarbij passeren onder andere de iconische Bullet Train, Air Force One en de Swoosh de revue. En vragen ze zich af hoe je zelf werk kunt maken dat de tand des tijds doorstaat.

Langzaam ontdek je als luisteraar dat de podcastserie een verholen pleidooi voor meer empathie is.

Over Momkai
Ontwerpstudio Momkai werkt graag op een duurzame manier voor organisaties en merken met een hart. Het Amsterdamse Momkai als tekentafel om zowel voor nationale als internationale partijen positief impactvol te kunnen zijn. Ontwerpen als accelerator voor business. Bij opdrachten voor derden (o.a. Oncode Institute, de KNVB, Bugaboo, New York University en Red Bull), en ook voor eigen zakelijke initiatieven (o.a. Lowdi en De Correspondent). Met een grote liefde voor het ontwerpvak. Gedreven door een streven naar de hoogst mogelijke kwaliteit, en met een oog voor detail. Momkai ontwerpt gebruikerservaringen; van brand identities en digitale platforms tot real-life events. In 2002 opgericht door creative director Harald Dunnink werkt het huidige team van 30 specialisten volgens een holistische aanpak, die rust cultiveert en context biedt. Zodat de aandacht naar de inhoud kan gaan. Momkai heeft gedurende al deze jaren een hele reeks awards gewonnen, waaronder The Webby’s, Red Dot Design Awards, iF Design Awards, European Design Awards, D&AD Awards, Awwwards, The FWA en CSS Design Awards. www.momkai.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond