Industry Wire

Geplaatst door MPG

MPG. breidt digital team verder uit

Amstelveen, 13 juli 2017 – Crossmedia communicatie- en contentmarketingbureau MPG. heeft zich versterkt met Nikki van der Velden en Bas Gezelle. Van der Velden (35) gaat aan de slag als digital content manager. Zij werkte eerder voor Hyves, BNN en vanuit Social Embassy voor diverse Unilevermerken. Gezelle (33), digital creative, werkte eerder voor Kaliber, voorheen Rhinofly, en voor social media start-up Tribewise. Bij MPG. gaan beiden zich richten op overkoepelende creatieve communicatievraagstukken en contentformats met een focus op het digitale domein.

Dolly van den Akker, business directeur MPG. Nederland: ‘Wij vinden het belangrijk dat merken en bedrijven bij één bureau terecht kunnen voor hun marketing- en communicatievraagstukken. Met onder andere de uitbreiding van ons digital team, onze focus op strategie en creativiteit, de herindeling van onze teams en de uitbreiding van het videoteam heeft MPG. zich ontwikkeld tot een fullservice one-stop-shop communicatiebureau. Met de kennis en ervaring van Bas en Nikki verdiepen we onze digitale expertise. Bas is met zijn werk voor Kaliber ˗ maar ook door zijn blogs voor Adformatie en Emerce ˗ een bekende naam binnen de communicatiewereld. Nikki heeft als strategisch denker en haar redactionele hart naam gemaakt met aansprekende contentstrategieën voor verschillende A-merken. Twee specialisten die we graag inzetten voor onze klanten.”

Bas Gezelle: ‘Binnen het versnipperde mediagebruik van de consument speelt content een doorslaggevende rol als je als merk je verhaal wilt vertellen. Digital speelt daar een grote rol bij en biedt een podium voor rijke en visuele interactie. Als je als merk een plek weet te veroveren binnen de platformen waar consumenten al actief zijn, en je doet dit met een vorm en inhoud die aansluiten op het medium, dan ontstaat er interactie. MPG. weet dit als geen ander en doet dit al ruim 45 jaar succesvol. Ik kijk ernaar uit om met mijn ervaring en kennis het creatieve team te versterken op digitaal gebied.’

Nikki van der Velden: ‘Mijn passie ligt bij het vertellen van verhalen voor mensen die er voor merken toe doen. Verhalen met echt toegevoegde waarde. Customer first dus met de optimale wisselwerking tussen diverse platforms en de touchpoints in een customer journey. Mijn keuze voor MPG. was dan ook een zeer bewuste; customer centric denken zit hier in het DNA. Ik ben erg enthousiast om mijn digitale kennis en ervaring op het vlak van merkcommunicatie en contentmarketing ook voor MPG. en haar klanten in te gaan zetten.’

Over MPG.
MPG., al 45 jaar specialist in communicatiestrategieën en contentmarketing, ontwikkelt communicatie- en contentstrategieën en de oplossingen voor merken. Redactioneel en branded, digitaal, in print of live, en omnichannel als het kan. MPG. wil zo audiences inspireren en informeren met verhalen die er voor hen toe doen.
Op elk moment dat zij zelf bepalen. De ca. 90 medewerkers van MPG. ondersteunen merken in het complete communicatietraject: van het ontwikkelen van de positionerings- en communicatiestrategieën, tot concept, creatie, uitvoering en het meetmoment van het eindresultaat.

MPG. is specialist binnen vier focusbranches; retail, food, finance en non profit.

MPG. produceert en onderhoudt tientallen magazines, websites, apps, events en video’s. In de eigen foto- en filmstudio, de Today Studio’s, ontwikkelt MPG. jaarlijks meer dan 1.000 foto- en videoproducties.

MPG. werkt onder andere voor A-merken zoals Ahold, ABN AMRO, KPN, UWV, Mona, KNMV, Espria, Rabobank en Staatsbosbeheer. Het hoofdkantoor staat in Amstelveen. Internationaal opereert MPG. onder de naam MPG. Concepts met een kantoor in New York.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht