Geplaatst door Twinfield

Nationale Accountancydag 2010 maakt locatie en programma bekend

“De sector is continu in beweging en biedt veel nieuwe uitdagingen. Door middel van de Nationale Accountancydag 2010 willen wij de branche een programma bieden dat inspeelt op deze actuele onderwerpen, waaronder SBR, horizontaal toezicht, credit rating en transparantie” zegt Mark Appel, marketing manager bij Twinfield. “Het thema van deze editie is ‘Accountancy in 2020’ en biedt inspiratie omtrent de wijze waarop een accountant nieuwe stijl in de veranderende markt van klanten en concurrentie haar positie kan versterken. Hiervoor laten wij de klanten van morgen aan het woord en geven ‘industry leaders’ zoals Microsoft haar kijk op hoe online met elkaar samen te werken.”

Het programma & sprekers
De Nationale Accountancydag begint om 15u00 en wordt afgetrapt met een plenaire keynote van Peter Paul de Vries. Vervolgens start er een tiental parallel sessies rondom vakkennis en inspiratie. Han Mesters van ABN AMRO zal tijdens een van deze sessies onder andere spreken over fusies en overnames binnen de accountancybranche. Hans van der Meer van Microsoft neemt het nieuwe werken voor zijn rekening en Dennis van Allermeersch van PayPal praat over nieuwe betalingsmogelijkheden en de impact op de accountant. Om 18u15 wordt de dag afgesloten met een interessante paneldiscussie waarna er vanaf 19u00 een buffet is.

Naast de plenaire sessie van Peter Paul de Vries onthult André Kwakernaat, de grondlegger van Twinfield, een aantal primeurs op het gebied van XBRL en mobiele toepassingen. In een speciaal ingerichte Twinapps partnerruimte geeft een 15-tal partners demo’s omtrent oplossingen die zij in combinatie met Twinfield hebben gerealiseerd op het gebied van o.a. voorraad, projecten, salaris en outsourcing.

Voor een compleet programmaoverzicht, aanmelden en informatie over de verschillende sprekers bezoekt u de website.

Voor meer informatie en om volledig op de hoogte te blijven van de activiteiten van Twinfield gaat u naar www.twinfield.nl, abonneert u zich op de nieuwsbrief van Twinfield, of volgt u Twinfield via twitter: @Twinfield. Op de Twinfield blog Vooruitstrevend Denken vinden accountants en ondernemers allerhande tips op het gebied van het nieuwe 2.0 tijdperk. Aanmelden voor Nationale Accountancydag kunt u op www.nationaleaccountancydag.nl. Deelname voor accountants- en administratiekantoren is kosteloos.

Over Twinfield
Twinfield International N.V. is dé marktleider op het gebied van online boekhouden in Europa. Op dit moment worden er meer dan 80.000 administraties via Twinfield gevoerd in 22 landen. Online boekhouden via Twinfield betekent flexibel boekhouden; met abonnementsvormen voor zowel kleine- als grote organisaties. Twinfield gebruiken betekent ook efficiënt, veilig en direct informatie kunnen delen met een administratie- of accountantskantoor. Doordat Twinfield werkt als webtoepassing kan vanaf iedere plaats, op ieder gewenst tijdstip, via een veilige internetverbinding online gewerkt en gedeeld worden. Voor meer informatie over de diensten en het bedrijf bezoek: www.twinfield.nl.

* Permanente Educatie
Het programma van de Nationale Accountancydag 2010 staat gelijk aan vier uur permanente educatie (PE-punten). Accountants dienen minimaal 90 van de 120 verplichte PE-punten per drie kalenderjaren te behalen. Dit kunnen zij onder andere doen door het volgen van (internet en externe) cursussen, congressen en seminars. Een uur besteed aan gestructureerde vormen van permanente educatie op het vakgebied accountancy levert één PE-punt op. Voor registercontrollers is er ook een PE-verplichting. Zij horen op jaarbasis tenminste 40 PE-punten te behalen. Dit kan door middel van zelfstudie, training, cursussen, onderzoek, etc. Voor meer informatie over Permanente Educatie bezoekt u de NIVRA website.