Industry Wire

Geplaatst door Fieldlab, de Close App en Nederlandse overheid

Nederlands initiatief wint Impact Award tijdens Ticketing Business Awards

Samenwerking tussen Fieldlab, de Close App en Nederlandse overheid als ‘s werelds meest impactvolle project voor de evenementenindustrie bestempeld

Amsterdam, 3 december 2021 – De inspanning die Fieldlab, de Close App en de Nederlandse Overheid hebben geleverd om evenementen veilig mogelijk te maken tijdens de pandemie, is internationaal bekroond met een Impact Award. De prijs is gisteravond uitgereikt tijdens de Ticketing Business Awards 2021 in Manchester.

Kiliaan Toorenaar, CEO van Close, was aanwezig om de prijs in ontvangst te nemen: “Fantastisch dat we met de Fieldlab Evenementen internationaal aandacht hebben weten te trekken. In het bijzonder zijn we trots op de goede samenwerking met Fieldlab Evenementen en alle andere betrokken partijen die dit mogelijk hebben gemaakt.”

Marcel Elbertse, voorzitter van de Stuurgroep van Fieldlab Evenementen: “We hebben rondom de diverse pilot events een meer dan prettige samenwerking met de Close app tot stand gebracht. Close stelde ons in staat om direct met al onze bezoekers te communiceren, zowel aan de hand van een vooraf opgesteld script als op het laatste moment als de situatie daarom vroeg. Het mooie van Close is dat er, ondanks grote bezoekersaantallen, tot op individueel niveau gecommuniceerd kan worden. Er werd maatwerk geleverd waar we ons voordeel mee hebben gedaan en het is mooi dat die innovatie ook internationaal wordt gewaardeerd.”

De andere genomineerden in de categorie Impact waren: Disney’s Frozen the Musical in Sydney (Disney Theatrical/Capitol Theatre), Ticket Converter Tool (Spektrix), Marketing Engagement Engine (TEG) en Website Redevelopment (London Theatre Direct). Het is het zesde jaar dat TheTicketingBusiness Awards (voorheen Ticketing Technology Awards) heeft plaatsgevonden. De verkiezing beoordeelt en erkent als enige een groot spectrum aan prestaties uit de entertainment ticketing industrie wereldwijd.

Over Fieldlab
Fieldlab Evenementen is een gezamenlijk initiatief vanuit de evenementensector, verenigd in het Eventplatform, de Alliantie van Evenementenbouwers en de Ministeries van Economische Zaken, Justitie & Veiligheid, Volksgezondheid, Welzijn & Sport en Onderwijs, Cultuur & Wetenschap.

Over Close
Close is door Fieldlab Evenementen ingezet als het communicatie- en onderzoeksplatform tussen eventorganisaties en bezoekers van alle pilotevenementen. De Close app faciliteert directe communicatie tussen evenementen en bezoekers. Dankzij koppelingen met 14 ticketing providers, waaronder See Tickets en Eventix, krijgen gebruikers na aankoop van het ticket voor, tijdens en na het event exclusieve informatie over hun bezoek aan het festival, museum, theaterstuk, concert of voetbalwedstrijd. Bezoekers hebben hierdoor een betere gebruikerservaring en organisatoren levert het relevante klantdata op om bezoekers beter te bedienen en nieuwe up- en cross-sell momenten te creëren. Onder andere Stage Entertainment, Disney en Amsterdam Lookout maken gebruik van de app waarin inmiddels 15 miljoen berichten zijn verstuurd. Het komende jaar gaat Close uitgroeien tot een online marktplaats voor de event industrie en mikt hiervoor op een substantiële investeringsronde in 2022.

Bezoek de website van Close: www.thecloseapp.com en business.thecloseapp.com.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht