Nederlandse consument gaat voor Black Friday

Uit onderzoek van MSI Consultants blijkt dat Nederlanders open staan voor Black Friday reclame. Sterker nog één op de vier gaat actief op zoek naar aanbiedingen. Het consultancybureau deed begin oktober onderzoek onder ruim 1.500 Nederlandse consumenten van 18 jaar en ouder.
Inmiddels is 84% bekend met Black Friday. De helft van Nederland heeft een positief gevoel over Black Friday, omdat men producten kan kopen met een leuke korting. De perceptie is dat er tijdens Black Friday goede kortingen zijn, maar je moet er naar op zoek.
De positieve houding ten opzichte van Black Friday verklaart waarom de consument open staat voor Black Friday reclame (58%) en sterker nog, 27% gaat er actief naar op zoek. Voor de oriëntatie op de aanbiedingen zijn de online middelen veel populairder dan de offline middelen. De winkelvloer is een offline kanaal dat wel relatief veel wordt genoemd. Bijna de helft (46%) gaat minstens één week voor Black Friday al op zoek naar aanbiedingen.
In totaal heeft 73% plannen om tijdens Black Friday aankopen te doen, 12% weet het niet en is dus mogelijk nog te verleiden. Dit maakt het potentieel 85%. Van de groep met aankoopplannen, is ruim de helft van plan om iets te kopen maar weet nog niet wat. Als de aanbieding goed genoeg is dan wil men wel overgaan tot een aankoop.
Noot voor de redactie:
Consultancybureau MSI Consultants levert informatie waar je wat aan hebt. We laten zien wat er in de markt leeft en hoe je hier als adverteerder het beste op in kunt spelen. Dit doen wij met gericht onderzoek en volgens onze filosofie: in goed marktonderzoek gaat het niet om het stellen van vragen, maar om het stellen van de juiste vraag.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.