Industry Wire

Geplaatst door Playground

NESCAFÉ start festivalzomer met verfrissende activatie op 538 Koningsdag

De nieuwe NESCAFÉ ijskoffie vindt moeiteloos zijn plek tussen muziek, zon en festivalplezier.

NESCAFÉ, het grootste koffiemerk van Nestlé, trapt de festivalzomer af met een gloednieuwe activatie tijdens 538 Koningsdag in Breda. En wat een succes was het. Midden in de festivaldrukte bood de NESCAFÉ Cool Down koffiebar precies wat veel bezoekers zochten: een relaxte plek om even op te laden.
In samenwerking met StudioM, de contentcreatie-tak van GroupM, en met Playground, de experiential marketing agency die merken en jongeren samenbrengt via festivalactivaties, creëerde NESCAFÉ een unieke beleving op Koningsdag. Midden in de feestdrukte ontstond een oase waar energie en ontspanning samenkwamen.

Tussen de muziek en de feestvreugde door was de NESCAFÉ-koffiebar een ware trekpleister. Bezoekers konden hier terecht voor een moment van rust, en maakten kennis met een gloednieuw product: de NESCAFÉ ijskoffie, beschikbaar in drie smaken Cappuccino, Latte Caramel en Latte.

Vervolg op Dauwpop, Central Park en Hullabaloo
“Het was geweldig om de activatie tijdens 538 Koningsdag in Breda in actie te zien, we kregen heel veel positieve reacties. We willen onze ijskoffies toegankelijk maken voor iedereen, en het was mooi om te zien hoe festivalgangers samenkwamen om te genieten van een verfrissende koffie in een ontspannen sfeer. Daarna konden ze weer doorgaan met feesten”, vertelt Roos Bulder, Business Lead bij NESCAFÉ. “Bij Nestlé geloven we in het verbinden van mensen door kleine, betekenisvolle momenten. Daar is dit een perfect voorbeeld van.”
Ook is ze enthousiast over de samenwerking met Playground: “Dit toont aan dat onze samenwerking met Playground goed aansluit bij wat we met NESCAFÉ willen bereiken. Ik kijk ernaar uit om deze ervaring verder uit te breiden naar toekomstige evenementen, zodat we nog meer mensen kunnen laten kennismaken met NESCAFÉ ijskoffie.”

Na dit geslaagde optreden reist de NESCAFÉ ijskoffie-bar deze zomer verder naar onder meer Dauwpop, Central Park en Hullabaloo. Overal waar de zon schijnt en de muziek klinkt, wil NESCAFÉ het luchtige rustmoment blijven aanbieden – natuurlijk met een verfrissende NESCAFÉ ijskoffie binnen handbereik.
NESCAFÉ laat zien dat verfrissende koffie en festivalplezier perfect samengaan. En dit is pas het begin van een ijskoude festivalzomer.

Over NESCAFÉ ijskoffie
Nestlé is ’s werelds grootste voedingsmiddelen- en drankenbedrijf, actief in 189 landen. Met iconische merken zoals NESCAFÉ wil Nestlé het dagelijkse leven verrijken met smaakvolle, voedzame en toegankelijke producten. Nestlé zet zich in voor duurzaamheid, innovatie en het bevorderen van welzijn. De NESCAFÉ ijskoffie is speciaal ontwikkeld voor iedereen die houdt van goede koffie én van verfrissing. Perfect voor onderweg, ideaal voor warme dagen, en nu al de smaak van deze festivalzomer.

Over Playground
Playground verbindt merken met jongeren door middel van experiential marketing. Vanaf de eerste creatieve concepten tot de laatste productionele details geeft Playground impact aan de ‘memorable moments’. Met roots in de muziek- en festivalwereld staat de agency middenin de jeugdcultuur. Playground verbindt jongeren met evenementen en muziek aan de hand van indrukwekkende merkactivaties en pakkende campagnes. Het beste idee, voor het juiste publiek, op het perfecte moment.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht