Neuropower: Het eerste Consumer Neuroscience traineeship van Nederland

Ervaren neuromarketing bureaus Neurofactor en Neurensics presenteren het eerste consumer neuroscience traineeship van Nederland: Neuropower. Bedrijven reageren enthousiast op het initiatief om samen met Neuropower tot betere marketing resultaten te komen.
Kennis van het brein en menselijk gedrag is onmisbaar geworden in marketingland. Goede marketeers moeten weten hoe consumenten denken, wat hen motiveert en hoe ze gedrag kunnen beïnvloeden. Over het algemeen is deze kennis ontoereikend. Daaraan besloten Martijn den Otter (Neurofactor) en Steven Scholte (Neurensics) iets te doen en stelden zichzelf de vraag: ‘’Wat moet een écht goede neuromarketeer weten en kunnen?’’ Het antwoord op deze vraag – en meer – stopte zij in het traineeship waarin medior marketingtalenten opgeleid worden tot Behavioral Marketers.
Echte cases, echte data en echte resultaten
De trainees (neuropowers genoemd) worden opgeleid om met wetenschappelijke methodieken te werken. Deze methodieken zorgen dat zij betere resultaten behalen voor hun opdrachtgevers. 4 dagen per week werken zij dan ook nauw samen met hun opdrachtgevers. 1 dag per week komen de trainees terug bij Neuropower. Zij krijgen in de ochtend intensief les van de beste vakspecialisten uit ons land. In de middag bespreken zij cases die zij van hun opdrachtgevers meekrijgen. “De connectie met het bedrijfsleven is cruciaal. Werken met echte cases, echte data en echte resultaten.” Aldus Martijn den Otter.
noot voor de redactie
Over Neurofactor B.V.
Neurofactor is het enige Nederlandse marketingbureau waar neurowetenschap wordt gecombineerd met profiling. Met kennis over het brein en menselijk gedrag helpen zij bedrijven conversies te verhogen in de gehele customer & candidate journey. Daarnaast is het bedrijf bedenker van het succesvolle Associatief Recruitment Model en Neural Workplace: het eerste kantoor dat is ingericht door middel van neurowetenschap.
Over Neurensics B.V.
Neurensics is grondlegger van neuromarketing in Nederland. Verpakkingsdesigns, online-campagnes, de stem van NS en vele prijswinnende televisiereclames zijn door hen getest én verbeterd. Daarmee zien grote bedrijven hun marktaandeel sneller groeien dan het marktgemiddelde. Met het recent geïntroduceerde NeuroPricing helpt Neurensics niet alleen de omzet, maar ook de winst van haar klanten te verbeteren.
Contact
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.