Geplaatst door Newion Investments

Newion investeert in belasting software leverancier TaxModel

AMSTERDAM, 17 januari 2019 – TaxModel, de internationale belasting software leverancier, heeft vandaag bekendgemaakt dat zij op 24 december een serie A financiering heeft ontvangen van Newion Investments.

TaxModel is gericht op het automatiseren van internationale fiscale werkstromen met betrekking tot transfer pricing, belastingpositie berekeningen voor de jaarrekening en tussenliggende belasting rapportages, fiscale projecties, en ondersteunende tools. Het bedrijf werd in 2005 opgericht door Hank Moonen, met de missie om belastingtechnologie een commodity te maken voor belasting professionals wereldwijd.

Hank Moonen, CEO TaxModel: “We hebben strategische partnerships en klantrelaties met een aantal vooraanstaande internationale belastingadviseurs zoals Baker McKenzie, Deloitte, Dentons, Grant Thornton, PwC en Taxand. Daarnaast bestaat onze klantenkring uit verschillende large, medium en small cap Nederlandse en buitenlandse multinationals. Deze klanten hebben onze visie gevalideerd en laten TaxModel groeien van thought leader naar product leader. De investering zal worden gebruikt om ons platform verder te ontwikkelen en om marketing & sales uit te breiden.”

Newion Investments is een toonaangevende investeringsmaatschappij, gericht op Europese business-to-business softwarebedrijven met een wereldwijde ambitie en bekend van investeringen in de SaaS-sector, waaronder Collibra, Mirror42 (overgenomen door ServiceNow) en Instant Magazine.
“Wij zijn onder de indruk van de visie en oplossingen van TaxModel. Hank Moonen en zijn team beschikken over de unieke combinatie van diepgaande IT- en belastingkennis. Klantrecensies en marktonderzoeken bevestigen het groeipotentieel”, zegt Frank Claassen, Managing Partner Newion Investments.

Met zijn oplossingen innoveert TaxModel de diensten die belastingprofessionals hun klanten bieden op het gebied van belasting compliance, faciliteert het betere kosten-batenratio’s van belastingadvies, en geeft het de mogelijkheid tot een betere analyse van en inzicht in belastinggegevens. Tegelijkertijd voldoen de oplossingen van TaxModel aan de eisen die de samenleving stelt aan transparantie op het gebied van belasting- en gedragsverandering.

Belastingautoriteiten gebruiken steeds vaker technologie om rapporteerbare informatie te verzamelen en om belastingaangiften te controleren. Als gevolg hiervan hebben autoriteiten meer diepgaande, consistente, en controleerbare gegevens nodig om te bewijzen dat de belastingaangiften correct zijn. Dit resulteert in meer druk op belastingprofessionals om cliënten te helpen met repetitieve werkstromen rond belasting compliance en rapportage. Het repetitieve en recht-toe-recht-aan gedeelte van deze inspanningen vraagt om software oplossingen die hoge kwaliteit combineren met betaalbaarheid.

Over TaxModel
TaxModel is een in Nederland gevestigde, wereldwijd opererende belasting software leverancier, die de belastingpositie en het risicobeheer van bedrijven helpt verbeteren. Het bedrijf werd in 2005 opgericht door Hank Moonen, met de missie om van belastingtechnologie een commodity te maken voor belasting professionals wereldwijd. TaxModel biedt tevens in-huis belastingondersteuning aan multinationals. Onder de meer dan 80 klanten zijn internationale (niche) belastingadvieskantoren, de grootste advocatenfirma’s, top 4 / top 10 accountantskantoren en grote, middelgrote en kleinere multinationals.

Ga naar www.tax-model.com voor meer informatie.

Over Newion Investments
Newion Investments richt zich op Europese business-to-business software start-ups en scale-ups met een wereldwijde ambitie en behoort sinds haar oprichting in 2000 tot de best presterende fondsmanagers in haar sector. Newion investeerde in onder meer Collibra, iWelcome, Reasult, 24iMedia, Nallian, Instant Magazine, CustomerGauge, L1NDA, The Next Ad, Oxynade, Swipeguide, Roadmap, RexAI, DataStories en Playpass en heeft onder andere Oxxio, Mirror42 en Q-go geexit.
Newion III wordt ondersteund door InnovFin Equity, met de financiële steun van de Europese Unie onder Horizon 2020 Financiële Instrumenten en het Europees Fonds voor strategische investeringen (EFSI), opgezet in het kader van het investeringsplan voor Europa. Het EFSI heeft als doel de financiering en de uitvoering van productieve investeringen in de Europese Unie te ondersteunen en ervoor te zorgen dat de toegang tot financiering wordt verbeterd.
Ga naar www.newion.com voor meer informatie.