Geplaatst door Blockchaingers Next Level Conference

Next Level Conferentie van ‘s werelds grootste blockchain hackathon op Brightlands Smart Services Campus

Met als speciale gast start-up-ambassadeur Prins Constantijn van Oranje-Nassau
Op woensdag 27 juni vindt de Blockchaingers Next Level Conferentie plaats op de Brightlands Smart Services Campus in Heerlen. Op deze dag komen de deelnemers aan de tweede editie van de grootste blockchain-hackathon ter wereld bijeen om terug te kijken op de resultaten van de afgelopen editie (april 2018) en vooruit te kijken naar de volgende editie van de hackathon. Tijdens de blockchain hackathon brengen meer dan 700 programmeurs, ontwikkelaars en creatieve denkers vier dagen met elkaar door in Groningen, waar ze met bedrijven, overheidsinstanties en andere partners samenwerken aan het oplossen van maatschappelijke uitdagingen. 63 prototypen werden in samenspraak met bedrijven en overheidsinstanties gebouwd. Door deze co-creatie zijn de prototypen razendsnel te implementeren.

De Blockchaingers Next Level Conferentie op de Brightlands Smart Services Campus biedt de mogelijkheid om te leren van de successen en valkuilen van de winnende hackathon-teams en geeft inzicht in hoe de ultieme blockchain-innovatiestrategie kan worden ontwikkeld. De teams delen hun ervaringen met het blockchaingers ecosysteem bestaande uit hackathon-deelnemers, potentiële klanten en juridische en technologische partners. De ervaringen met pionieren bieden inspiratie voor het ecosysteem om collectief vooruitgang te boeken. Hierbij is speciale aandacht voor nieuwe vormen van samenwerking tussen de start-ups, bedrijven en overheidsinstellingen. De resultaten van de hackathon bieden fundamentele bouwstenen om tot ‘de next level’ te komen in het volgende seizoen van het innovatieprogramma dat zal starten in september 2018.

Prins Constantijn van Oranje-Nassau over de blockchain-hackathon: ”Het is ongelofelijk hoe bepaalde ideeën hier de manier waarop we onze samenleving runnen, de manier waarop we onze pensioenen regelen, de manier waarop we omgaan met onze identiteiten en onze regeringen, volledig herinrichten. Dit is enorm inspirerend en we moeten nadenken over hoe dit onze samenleving ten goede verandert.’’

Rutger van Zuidam, oprichter en CEO van DutchChain en Blockchaingers legt uit: “De Blockchaingers-hackathon gaat over het opbouwen van een partnership in plaats van de traditionele relatie tussen klant en leverancier. Omdat klanten als sponsor, coach of expert aan de teams zijn gekoppeld, worden de resultaten breed gedragen. Klanten kunnen zogezegd de volgende dag met de oplossingen werken. De Blockchaingers Next Level Conference is het hoogtepunt van het seizoen waarin de ontwikkeling van oplossingen, kennis en het ecosysteem zelf wordt versneld, versterkt en verbonden.”

Peter Verkoulen, CEO van de Brightlands Smart Services Campus: “De werkwijze van Blockchaingers sluit naadloos aan bij de filosofie van de Brightlands Smart Services Campus, waar we samen met bedrijven, kennisinstellingen en studenten werken aan slimme diensten die de kwaliteit van leven verbeteren. We zijn dan ook bijzonders trots dat we de blockchaingers community voor het tweede jaar op rij op de campus mogen ontvangen en faciliteren de aansluiting van het campus ecosysteem op het blockchaingers ecosysteem.”

APG is als sponsor verbonden aan de Blockchaingers-hackathon.
Aanmelden:
De Blockchaingers Next Level Conference is kosteloos toegankelijk voor geïnteresseerden. Aanmelden kan via: www.eventbrite.co.uk/e/next-level-conference-tickets-45719658730