NFON door Frost & Sullivan gewaardeerd voor groeipotentieel en innovatievermogen

NFON AG, de enige pan-Europese aanbieder van telefoniesystemen uit de cloud, heeft zich succesvol ontwikkeld in de eerste helft van 2020. Dit succes wordt verder ondersteund door een onderzoek van het wereldwijde adviesbureau Frost & Sullivan. In de Frost Radar: Benchmarking Future Growth Potential*, plaatst het adviesbureau NFON AG bij de tien meest innovatieve bedrijven in Europa op het gebied van hosted IP-telefonie en UCaaS.
In de studie zijn honderdtwintig bedrijven onderzocht die hun diensten aanbieden in Europa, inclusief Groot-Brittannië. Belangrijke parameters van de analyse waren de schaalbaarheid van innovatie, R&D, productportfolio, benutten van megatrends, klantgerichtheid, groei van de pijplijn, visie en strategie, en sales en marketing. Hans Szymanski, CEO en CFO van NFON AG, legt uit: “Volgens de consultants zijn de bedrijven in de Frost Radar toonaangevend op het gebied van groei, innovatie of beide. Ze spelen een cruciale rol in het toekomstbestendig maken van de branche. Om bij de top tien van bedrijven te horen is een bevestiging van ons succes tot nu toe en ondersteunt onze groeistrategie.”
Twee indexen worden gebruikt voor de evaluatie van de bedrijven: De groei-index is de maatstaf voor de groeiprestatie en het succes van een bedrijf. Het toont het vermogen om een groeistrategie en -visie, een robuuste pijplijn en markt-, concurrentie- en consumentgerichte verkoop- en marketingstrategieën te ontwikkelen en uit te voeren. De innovatie-index definieert het vermogen van een bedrijf om producten, diensten en oplossingen te ontwikkelen met een duidelijk besef van ingrijpende megatrends. Deze moeten ook wereldwijd toepasbaar zijn en kunnen worden ontwikkeld en uitgebreid om meerdere markten en veranderende behoeften van klanten te bedienen.
Hans Szymanski: “Ons business-model biedt een enorm potentieel om het momentum in de markt te benutten. Ons doel is duidelijk: we willen de nummer één op het gebied van cloud-telefonie worden in Europa.” Met een sterk Europees partnernetwerk van meer dan 2.700 partners en meer dan 40.000 klanten uit 15 Europese landen geeft NFON een duidelijk signaal af aan de markt voor cloud-communicatie. COVID-19 en de drastische verschuiving van de werkzaamheden naar het thuiskantoor hadden een positief effect op de groeicijfers van NFON in de eerste helft van 2020. Hierdoor hoeft de noodzaak van flexibele en locatieonafhankelijke werkplekken niet meer te worden uitgelegd. NFON is hier met haar aanbod zeer goed op voorbereid. Het bedrijf zal dit momentum blijven benutten door het pan-Europese partnernetwerk verder uit te breiden, extra UCaaS-oplossingen in het productportfolio te integreren en de ontwikkelingscapaciteiten op de nieuwe locatie in Portugal uit te breiden.
*Frost & Sullivan: Frost Radar: Benchmarking future growth potential. European hosted IP telephony and UCaaS market. August 2020
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.