Geplaatst door Moss

Nieuw all-in-one spend management platform treedt toe op Nederlandse markt

Amsterdam, 7 december 2021 – FinTech startup Moss, het all-in-one spend management platform, kondigt vandaag de uitbreiding naar Nederland aan. De expansie komt ongeveer een jaar na de officiële productlancering in Duitsland en amper drie maanden na de Serie A Extension financieringsronde, waar Moss zo’n €25 miljoen ophaalde. Nederland krijgt met Moss voor het eerst een totaaloplossing voor problemen omtrent uitgavenbeheer met betaalkaarten, waar financiële teams vandaag de dag tegenaan lopen.

Het uitgavenbeheer van werknemers met kaarten blijkt namelijk een aanhoudend probleem te zijn, waar regelmatig externe bedrijven voor worden ingeschakeld. Dit probleem wordt voornamelijk veroorzaakt door lange interne goedkeuringsprocessen en het nu nog vaak handmatig koppelen van uitgaven en bonnetjes. Met het vooruitzicht van Gartner dat uitgaven voor bedrijfsapplicatiesoftware, infrastructuursoftware en beheerde services en cloudinfrastructuurservices in 2022 het meest zullen groeien, hebben financiële teams meer dan ooit behoefte aan nieuwe mogelijkheden om uitgaven van werknemers efficiënt te beheren.

De oplossing van Moss is eenvoudig maar nodig: door gebruik te maken van slimme en toegankelijke betaalkaarten krijgen bedrijven meer vrijheid en flexibiliteit in hun uitgaven, terwijl financiële teams de volledige controle behouden en tot wel 30% tijd besparen. Door de digitalisering van factuurbeheer en een naadloze koppeling aan bestaande accounting software toe te voegen, biedt Moss bedrijven een complete oplossing voor uitgavenbeheer.

Om de Nederlandse markt verder te laten groeien heeft het bedrijf David Soos aangenomen als Country Manager. De voormalig directeur bij een Corporate Venture van Signify, (voorheen Philips Lighting), wil met een duidelijke strategische visie en hulp van een gepassioneerd team het zakelijke succes van de startup aanjagen.

“Ik kijk uit naar de nieuwe uitdaging en naar het actief vorm kunnen geven aan een hele industrie, maar vooral aan zo’n veelbelovend en innovatief bedrijf als Moss. Mijn doel is om onze positie op de Nederlandse markt op lange termijn en duurzaam uit te bouwen”, aldus David Soos.

Digitale innovatie is welkom in Nederland
Het bedrijf lanceerde aanvankelijk medio 2020 met slimme betaalkaarten voor startups en techbedrijven in Duitsland. Later breidde Moss uit met en holistische oplossing voor uitgavenbeheer. De hoge mate van digitalisering en automatisering van financiële processen in Nederland maken het de ideale markt voor deze volgende stap in het internationale uitbreidingsplan van het bedrijf.

“Uit talloze gesprekken met klanten weten we dat veel Nederlandse mkb-bedrijven uitkijken naar onze oplossing”, aldus CEO en Co-Founder Ante Spittler over de uitbreiding van Moss naar Nederland. “Er is een sterke wens in de Nederlandse markt om financiële processen verder te digitaliseren en te automatiseren. Met onze totaaloplossing willen we Nederlandse bedrijven helpen hun volledige potentieel te realiseren.”

De van oorsprong Berlijnse FinTech is opgericht door Ante Spittler, Anton Rummel, Ferdinand Meyer en Stephan Haslebacher. Het bedrijf werkt sinds 2019 met een team van meer dan 100 financiële en software-experts aan de oplossing voor uitgavenbeheer. Op dit moment maken o.a. Flink, Auto1 en Grover gebruik van Moss.