Industry Wire

Geplaatst door Shopmacher

Nieuw internationaal e-commerce platform van Skins Cosmetics online

SHOPMACHER brengt B2C project live – B2B volgt

Amsterdam, Gescher, 5 Mei 2020 – Het nieuwe eCommerce platform van Dutch Skins Cosmetics, marktleider in de distributie van en voor advies over exclusieve, hoogwaardige cosmetica en parfum niche-merken, is nu online en beschikbaar voor klanten. De ontwikkeling en implementatie van het nieuwe eCommerce platform voor de multi-channel retailer, die ook stationaire winkels in Nederland, België en Zuid-Afrika exploiteert, is door de eCommerce specialisten van Shopmacher in Gescher, Westfalen, overgenomen en volgens plan afgerond.

B2C-Shops in vijf talen

SHOPMACHER heeft de Skins Cosmetics B2B winkel zowel aan het backend als aan het frontend volledig opnieuw ontworpen. Dit betekent dat alle processen op de achtergrond nu state-of-the-art zijn en dat de winkel zich op het zichtbare oppervlak fris, modern, informatief en opgeruimd aan de klanten presenteert.

De basis is de populaire shopsoftware Shopware in de Enterprise-Editie. Dit platform stelt het Skins team in staat om content te bewerken zonder ondersteuning door het bureau in hun dagelijkse werkzaamheden. Na de livegang is het platform nu beschikbaar in het Nederlands en Engels, de belangrijkste talen voor Skins Cosmetics.

Shopmacher-filosophie „think big – start small”

In dit project volgt Skins Cosmetics de SHOPMACHER-filosofie van “think big – start small” met aansluitende continue ontwikkeling en zal dit blijven doen. Het nieuwe, moderne handelsplatform is nu beschikbaar in een slanke maar volledig functionele versie voor de cosmetica handel en zal achtereenvolgens verder worden ontwikkeld.

B2B-platform volgt op B2C

Ook de ontwikkeling van een B2B-platform is gepland en in opdracht gegeven, waarmee Skins Cosmetics zijn niche-positie verder wil uitbreiden en een andere spannende markt wil veroveren. Een van de kernfuncties van het B2B-portaal is de continue online afhandeling van de bestel- en facturatie processen in het bedrijf met de handelspartners van Skins Cosmetics. Op deze manier worden ook de distributiekanalen in het B2B-segment volledig gedigitaliseerd. Dit zal leiden tot efficiëntere en meer servicegerichte processen voor de handelspartners.

SHOPMACHER moet de processen die hiervoor nodig zijn implementeren op basis van de B2B-suite van shopware. De bijbehorende eisen voor het B2B-platform zijn al in detail gedefinieerd in een gezamenlijke workshop.

Voor de periode van de corona beperkingen heeft B2C prioriteit

Gezien de huidige uitzonderlijke situatie tijdens de Corona Pandemie, waarbij het overgrote deel van de stationaire winkels van Skins Cosmetics en haar retailpartners is gesloten, zal de prioriteit in de nabije toekomst liggen bij het verder ontwikkelen van het B2C-segment en het managen van de toegenomen traffic in de online business. Dankzij de beschreven SHOPMACHER procedures met kleine, efficiënte ontwikkelingsstappen en schaalbaar van de onderliggende technologie van shopware, is een flexibele reactie op de huidige bijzondere situatie tijdig en in overeenstemming met de eisen mogelijk.

www.skins.nl
www.shopmacher.de

SHOPMACHER is specialist voor Enterprise eCommerce platformen. In de afgelopen tien jaar is het in Gescher – provincie Münsterland – gevestigde bedrijf uitgegroeid tot een van de 15 beste eCommerce bedrijven in Duitsland. Op dit moment bieden ongeveer 70 medewerkers in Gescher en Ho-Chi-Minh-Stad intelligente eCommerce oplossingen voor middelgrote en grotere online retailers. Het is SHOPMACHERs filosofie om door voortdurende, stapsgewijze en meetbare verbeteringen aan het platform ervoor te zorgen dat online retailers de vinger aan de pols houden rond de steeds snel wisselende eisen in eCommerce.

Bedrijfsontakt Perscontakt
André Roitzsch Frank Zimmermann
Shopmacher eCommerce GmbH & Co. KG FCZ PR
Am Campus 5 Bayernstraße 29
48712 Gescher 42579 Heiligenhaus
www.shopmacher.de www.fczpr.de
Tel.: +49 2542 87030 Tel.: +49 2056 5997925
Email: info@shopmacher.de Email: info@fczpr.de

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht