Nieuw: Unified Commerce Solution for Grocery

Capgemini lanceert Unified Commerce Solution for Grocery, een nieuwe Salesforce Fullforce oplossing dat ondernemers helpt om loyaliteit te verwerven in de snel groeiende online detailhandel door de bestelervaring te verbeteren. Deze oplossing integreert eCommerce met marketing- en klantenservicesystemen zodat supermarkten hun aanbiedingen kunnen personaliseren en boodschappen sneller kunnen leveren. Unified Commerce Solution for Grocery is ontwikkeld door Lyons Consulting Group (LYONSCG), onderdeel van Capgemini.
Uit onderzoek van Capgemini blijkt dat het niveau van online bestellen snel zal stijgen. Zo bestelt 43% van de Nederlandse klanten (tegenover 38% van Amerikanen) al online boodschappen (minstens één keer per week of meerdere keren) en dit zal naar verwachting groeien tot 62% in 2021. Daarnaast beschouwt 39 procent van de consumenten bezorging van voedsel en levensmiddelen als must-have. Zelfs 13% is bereid om van retailer te veranderen als er geen bezorgdiensten worden geleverd.
Unified Commerce Solution for Grocery helpt retailers om hun bedrijfsdoelstellingen te realiseren en tegemoet te komen aan de behoeften van de moderne supermarktketen door eCommerce, marketing en klantenservice te bieden via Salesforce Commerce Cloud, Marketing Cloud en Service Cloud.
Daarnaast bevat de oplossing Anypoint Platform™ van MuleSoft om retailers te helpen bij het integreren van oude gegevens en toepassingen, waaronder point-of-sale, systemen voor financiën en inventarisatie, loyaliteit in een applicatienetwerk. De oplossing is bedoeld om retailers te helpen met hun speed-to-market, een omnichannelstrategie te leveren en systemen te integreren met digitale klantgerichte technologieën. Ook helpt de oplossing om nieuwe, innovatieve technologieën te implementeren om zo de klantervaring te verbeteren. Mogelijkheden zijn onder andere:
Eerder geplaatste bestellingen wijzigen voordat de levering is bevestigd
Producten sorteren, zoeken en filteren op basis van eerdere bestellingen
Klantvoorkeuren eenvoudig beheren door favoriete boodschappen toe te voegen en op te slaan in het klantaccount
E-mail marketingcampagnes stroomlijnen en personaliseren
“Aangezien de online detailhandel de komende jaren aanzienlijk zal groeien, is het nu een spannende tijd om te kijken naar nieuwe, innovatieve manieren om consumenten te bereiken en echt gedifferentieerde digitale winkelervaringen te creëren”, aldus Rich Lyons, CEO van LYONSCG, onderdeel van de Capgemini Group. “Deze oplossing kan winkeliers helpen om snel en kosteneffectief technologie te implementeren om bestellingen uit te voeren, loyaliteit op te bouwen en uiteindelijk hun bedrijf te transformeren.”
Over Capgemini
Capgemini is wereldwijd toonaangevend in consulting- en technologiediensten. In de voorhoede van innovatie, helpt Capgemini zijn klanten om de kansen te benutten die ontstaan in de snel evoluerende wereld van cloud computing, digitalisering en platformen. Voortbouwend op 50 jaar historie en diepgaande sectorkennis, stelt Capgemini organisaties in staat om hun zakelijke ambities te realiseren via een breed palet aan diensten, van strategie tot uitvoering. Capgemini is sterk doordrongen van de overtuiging dat de zakelijke waarde van technologie van en door mensen komt. Het is een multiculturele organisatie van 200.000 medewerkers verspreid over meer dan 40 landen. Capgemini Group rapporteerde in 2018 wereldwijd een omzet van EUR 13,2 miljard. Bezoek ons op www.nl.capgemini.com. People matter, results count.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.