Nieuwe op AI gebaseerde Ericsson Operations Engine vereenvoudigt managed services

Ericsson (NASDAQ: ERIC) kondigt de Ericsson Operations Engine aan; een nieuwe, op Artificial Intelligence (AI) gebaseerde, managed services propositie voor service providers. De oplossing is een end-to-end managed services-model dat door middel van kunstmatige intelligentie en automatisering, netwerk- en IT-activiteiten, netwerk design en -optimalisatie en de ontwikkeling en het onderhoud van toepassingen opnieuw vormgeeft.
De Ericsson Operations Engine biedt een directe en proactieve oplossing voor de complexiteit van managed services van serviceproviders, en draagt bij aan de transitie naar het 5G en IoT tijdperk
De Ericsson Operations Engine heeft drie bouwstenen:
- Servicegericht bedrijfsmodel op basis van bedrijfsresultaten: met behulp van AI, automatisering en data-inzichten, richt de Ericsson Operations Engine zich op specifieke bedrijfsresultaten voor serviceproviders zoals verbeterde klantervaring, omzetgroei en efficiëntie.
- End-to-end capabilities: het leveren van bedrijfsresultaten op alle aspecten van Netwerkbeheer; van op AI-gebaseerd design, planning en optimalisatie tot datagedreven operaties, continue implementatie, applicatie-ontwikkeling en collaboratieve innovatie.
- Components: De beste tools en processen die gebruikmaken van data, AI en automatisering, evenals expertise en investeringen in het domein van de serviceprovider.
Peter Laurin, Senior Vice President, Head of Managed Services, Ericsson, zegt: “Netwerken worden in hoog tempo aanzienlijk complexer om te opereren met de opschaling van IoT en 5G en de virtualisatie van core netwerken, terwijl de markt zich tegelijkertijd richt op het verbeteren van de gebruikerservaring. Met de Ericsson Operations Engine kunnen we structureel onderscheid maken voor onze managed services-klanten omdat de activiteiten verschuiven van netwerkgericht naar gebruikerservaring-gericht. Dit verandert onze manier waarop we netwerken bedienen fundamenteel. Namelijk van reactief naar proactief, waarbij we gebruikmaken van data, automatisering en kunstmatige intelligentie “.
“Managed services zullen een belangrijke rol spelen in de innovaties die wereldwijd plaatsvinden. Bijna 65% van de serviceproviders geeft aan dat managed services essentieel zijn bij het aanpakken van hun belangrijkste operationele zorgen rond klanttevredenheid, verbetering van klantervaring is de belangrijkste factor die de inzet van managed services door service providers beïnvloedt, omzetgroei en kostenefficiëntie. Het is ook duidelijk dat AI, automatisering en analyses de onderliggende pijlers vormen voor het ondersteunen en mogelijk maken van operationele transformatie door middel van managed services-partnerships”, aldus Curtis Price, Program Vice President, Infrastructure Services, IDC.
Mobile World Congress 2019
De Ericsson Operations Engine, evenals de nieuwste trends en de toekomst van managed services, worden door Ericsson gepresenteerd tijdens Mobile World Congress 2019 in Barcelona, Spanje. De Ericsson booth is te vinden op nummer 2O60 in Hall 2.
Meer informatie
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.