Geplaatst door Kleding.nl

Nieuwe App doorzoekt collecties van 200 kledingwinkels

Als onderdeel van haar eerder deze maand aangekondigde cross-mediale campagne, introduceert kleding zoekmachine Kleding.nl nu de Kleding.nl app voor mobiel en tablet. De app doorzoekt razendsnel de collectie van ruim 200 kledingwinkels, waaronder Wehkamp, Zalando, de Bijenkorf, Zara en H&M.

De lancering van de Kleding.nl app voor iPhone, iPad en Android devices, sluit naadloos aan bij het thema van de media campagne: ‘jouw kleding zoekmachine’. Met de app en de onlangs vernieuwde site, wil Kleding.nl haar gebruikers nog beter ondersteunen in het online shoppen naar kleding.

“De vernieuwde site en de lancering van de app zijn eigenlijk nog maar het begin.” aldus directeur Peter Langenkamp. “De komende maanden komen we met nieuwe functionaliteiten, waarmee het huidige zoeken en vinden van online kleding zal verschuiven naar het personaliseren en adviseren van kleding. We gaan ons steeds meer richten op de individuele gebruiker en minder op de massa.”

De app sluit tevens aan bij het groeiende aantal gebruikers dat via smartphone en tablet gebruik maakt van Kleding.nl; meer dan de helft (59,8%) van de bezoekers gebruikt een mobile device. Dit blijkt tevens uit de duizenden installaties in de eerste 24 uur na introductie van de app.

Kleding.nl lanceerde eerder deze maand een grote media campagne met commercials op onder andere Radio 538 en RTL4. Dagelijks worden er meer dan 1000 transacties via de site gerealiseerd, wat neer komt op een omzet van 2,2 miljoen euro per maand. De app voor het internationale zusterbedrijf ‘Fashiola’, wordt in september verwacht.