Geplaatst door NEP

Nieuwe bedrijfsnaam voor DutchView Infostrada

DutchView Infostrada, onderdeel van het wereldwijde netwerk van NEP Group Inc. (NEP), heet sinds 1 januari 2016 NEP. De nieuwe bedrijfsnaam vertegenwoordigt alle internationale expertise, activiteiten en resources van zowel de DutchView Infostrada bedrijven als haar Amerikaanse moedermaatschappij.

De Amerikaanse NEP Group INC. is wereldmarktleider op het gebied van facilitaire en technische dienstverlening in de televisie- en de live evenementenindustrie met een sterke focus op remote-productie, studioproductie, host broadcasting, postproductie en video display. Het hoofdkantoor van NEP is gevestigd in Pittsburgh (VS) en heeft diverse kantoren in Europa, Dubai en Australië. Eind augustus 2015 nam NEP al Consolidated Media Industries (CMI) over, waarvan DutchView en Infostrada onderdeel uitmaakten. Dit voegde een breed scala aan workflow- en broadcast IT-oplossingen toe aan het portfolio van NEP. De naamsverandering leidt voor DutchView Infostrada tot een wereldwijd sterkere positie en bedrijfsbreed tot een heldere, eenduidige positionering.

Vanwege de nieuwe internationale marktpositionering, worden de NEP-activiteiten bovendien in drie business units opgesplitst: Broadcast Services, Creative Technology en Live Events. Deze strategie moet er onder meer voor zorgen dat (potentiële) opdrachtgevers binnen de verschillende internationale markten nog beter kunnen worden bediend.

De naamsverandering geldt niet voor alle voormalige CMI-bedrijven; TEAM ENG en Avi-Drome behouden hun eigen naam en bijbehorende identiteit en blijven onderdeel van het wereldwijde netwerk van NEP bedrijven.

Michiel van Duijvendijk, CEO NEP The Netherlands: “De naamswijziging past zeker binnen onze ambities en visie. We zetten een koers uit waarbinnen we nog meer focussen op het verstevigen en internationaal verder uitbreiden van technische en facilitaire activiteiten op het gebied van innovatieve en efficiënte video workflows- en distributieoplossingen. We blijven eigenlijk doen wat we gewend zijn, maar dan onder een andere naam. Ook de Amerikanen zijn van mening dat de hele NEP Group, ook zusterbedrijven in andere landen, kan profiteren van onze expertise. We lopen behoorlijk voorop – en blijven investeren in onder meer R&D en innovatieve oplossingen.”