Industry Wire

Geplaatst door Sanquin

Nieuwe campagne Sanquin zit bovenop gezondheidsinnovaties

De nieuwe campagne ‘Zoveel meer dan een bloedbank’ – ontwikkeld door True Ideas – laat zien dat Sanquin veel meer doet dan bloed inzamelen. De non-profit organisatie zit ook bovenop verschillende gezondheidsinnovaties waar duizenden Nederlanders baat bij hebben. Met de campagne wil Sanquin haar brede rol in de maatschappij laten zien.

Sanquin werkt – deels in samenwerking met partners – aan verschillende gezondheidsinnovaties. Zo wordt er plasma uit bloed gehaald om levensreddende medicijnen te maken. Er wordt gewerkt aan behandelingen tegen kanker. En met een ‘bloedvat-op-een-chip’ wordt de veiligheid van medicijnen getest.

In de campagne worden onderzoekers ‘op de bloedbank’ gezet om verschillende innovaties uit te lichten. De bank is letterlijk en figuurlijk een drager voor het grotere verhaal van Sanquin, dat nog maar weinig mensen kennen. De campagne heeft geen doel om donors te werven, maar moet bijdragen aan bekendheid en bewustwording.

Over Sanquin

Mensen willen betaalbare en veilige zorg van het hoogste niveau. Wij helpen 80.000 patiënten per jaar en dragen met onze producten, diensten, technologie en doelgerichte medicatie bij aan de kwaliteit van leven van mensen. Onze missie is: “Samen met de donor voor een beter leven van de patiënt.” We hebben een grote toegevoegde waarde dankzij de Sanquin-producten en -diensten voor patiënten, zorgverleners en de samenleving. We bewerkstelligen dit door voortdurende ontwikkeling en innovatie van onze producten en diensten portfolio. Op deze manier ontwikkelen en verbeteren we levensreddende producten en diensten, zodat iedere druppel gedoneerd bloed maximaal rendeert.

De campagne loopt vanaf 9 mei online en op social media.

Bekijk de campagnevideo hieronder:

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht