Geplaatst door Intel Security

Nieuwe consumentenproducten Intel Security gebruiken de cloud om bescherming te bieden tegen nieuwe dreigingen

Schiphol-Rijk, 4 oktober 2016 – Intel Security lanceert zijn consumentenproducten voor 2017, met beveiligingsinnovaties waarmee alle apparaten van gebruikers nog beter beschermd zijn tegen de nieuwste gevaren. Het hart van de nieuwe producten wordt gevormd door de eerste van een totaal nieuwe generatie van anti-malware-engines, die dankzij analyses via de cloud efficiënter en effectiever malware kan detecteren. Daarnaast bieden McAfee AntiVirus Plus, McAfee Internet Security, McAfee Total Protection en McAfee LiveSafe sterk verbeterde cross-device-functionaliteit, waardoor gebruikers hun digitale leven nog makkelijker kunnen beschermen.

Volgens het McAfee Labs Threats Report van juni 2016 is de hoeveelheid nieuwe ransomware sinds het eerste kwartaal van 2015 met 120 procent toegenomen. Ook zijn er sinds 2013 meer dan 4,7 miljard bestanden gestolen(1). Dit onderstreept ook voor de consument de noodzaak voor goede beveiliging, aangezien cybercriminelen steeds slimmer te werk gaan. De meeste consumenten bezitten meer dan drie apparaten die verbonden zijn met internet(2) en het aantal dreigingen wordt almaar groter. Het is dus cruciaal dat consumenten maatregelen nemen om hun gegevens te beschermen, vooral omdat steeds meer apparaten met de cloud zijn verbonden.

“Steeds meer mensen profiteren van de mogelijkheden van internet als onderdeel van hun dagelijks leven, thuis, in de auto en zelfs via wearables”, zegt John Giamatteo, corporate vice president en general manager bij Intel Security. “Deze golf van nieuwe connectiviteit is mooi, maar het is ook een reden om stil te staan bij de veiligheid. We weten dat onze klanten oplossingen willen die hun digitale leven beschermen, zeker nu connectiviteit zo’n vlucht neemt en de digitale gevaren blijven groeien en evolueren.”

Nieuw consumentenportfolio biedt betere bescherming én een betere gebruikerservaring
De productlijn van McAfee biedt bescherming voor alle gangbare apparaten die consumenten thuis gebruiken: pc’s, Macs, smartphones en tablets. De producten zijn voorzien van een nieuwe anti-malware-engine die efficiëntere en effectievere beveiligingsoplossingen mogelijk maakt.

De belangrijkste functies en verbeteringen zijn onder andere:

• Real Protect: De anti-malware-engine van de nieuwe generatie combineert beproefde detectiemethoden met een innovatief systeem om malware te identificeren. Daarbij worden gedragsanalyse en zelflerend vermogen ingezet om malware te detecteren en blokkeren, zonder dat daar technisch onderzoek door mensen voor nodig is. Deze geautomatiseerde, ‘cloud-centric’-aanpak is de eerste op de markt en maakt effectievere opsporing van nieuwe dreigingen mogelijk(3).
  • Cross-device-innovaties: De productserie voor 2017 bevat innovaties in de bescherming van Macs en Android-apparaten, wat resulteert in een detectieresultaat van 100 procent in de meest recente onafhankelijke AV-Comparatives-test en een perfecte score van 13 in de AV-Test van juli 2016(4).
  • Multifactor wachtwoordbeheer: True Key van Intel Security biedt consumenten multifactor-authenticatie waarmee ze veilig kunnen inloggen op websites met behulp van unieke biometrische kenmerken, zoals gezichtsherkenning en vingerafdrukken. Nieuwe functies zijn onder andere de mogelijkheid om het master-wachtwoord te resetten en het importeren van gegevens uit andere wachtwoordmanagers. De True Key-app is onderdeel van McAfee LiveSafe, McAfee Total Protection en McAfee Internet Security.