Geplaatst door Gdata

Nieuwe generatie zakelijke oplossingen van G DATA beschermt actief tegen zero day-aanvallen

In de eerste helft van 2015 werden bijna 3.000 lekken in software gevonden (bron: Microsoft). Patches die lekken kunnen dichten laten vaak op zich wachten. In Versie 14 van de zakelijke oplossingen, die G DATA vandaag op Infosecurity.be in Brussel presenteert, heeft G DATA een exploitbeveiliging geïntegreerd. De technologie beschermt clients in het zakelijke netwerk tegen beveiligingslekken in de software die binnen het netwerk is geïnstalleerd. Met de optionele Netwerk Monitoring Tool, maakt G DATA zijn zakelijke oplossingen nog gebruiksvriendelijker en functioneler. Versie 14 zal in april 2016 beschikbaar zijn.

Het misbruiken van beveiligingslekken in software door zogenaamde exploits is een effectieve methode voor cybercriminelen om computers te infecteren met malware. Niet elk beveiligingslek wordt snel gedicht met een patch, waardoor criminelen de kans hebben om er misbruik van te maken. Met G DATA’s exploitbeveiliging zijn clients nog voor het uitrollen van de patch, beschermd tegen dit misbruik.

G DATA PATCH MANAGEMENT
Geen enkele techniek is beter in het beveiligen van zwakke plekken dan het uitvoeren van patches. Daarmee wordt het gat in de muur als het ware mee dichtgemetseld, waar andere technieken niet verder komen dan het plaatsen van een schutting of een raam. Met de aanvullende module G DATA PATCH MANAGEMENT hebben gebruikers een goed overzicht van alle software binnen hun netwerk en alle patches die daarvoor beschikbaar zijn. Patches worden op basis van prioriteit gecategoriseerd. Alle aangeboden patches zijn uitvoerig getest en daarmee veel veiliger dan de patches die rechtstreeks via de leverancier van de betreffende software binnen komt.

Downtime voorkomen met de Network Monitoring Tool
G DATA lanceert met Versie 14 de optionele Network Monitoring Tool. Beheerders kunnen deze tool gebruiken om van elke plek ter wereld de apparaten en diensten binnen het bedrijfsnetwerk te monitoren. Zo kunnen beheerders vooraf worden gewaarschuwd wanneer cartridges in printers leeg beginnen te raken, maar ook dat een bepaalde server ongewoon veel resources vraagt.

Met enkele kliks kunnen beheerders regels instellen waarmee het netwerk wordt gemonitord. Dankzij het duidelijke dashboard met zijn overzichtelijke verkeerslichtsysteem, hebben netwerkbeheerders altijd in één oogopslag een duidelijk overzicht van de situatie van hun netwerk.

Centraal Beheer van Mac- en Linux-clients
In Versie 14 hebben IT-beheerders de mogelijkheid om de G DATA Administrator te gebruiken om Macs in het netwerk te beheren. Bovendien worden nog meer Linux-distributies binnen G DATA’s zakelijke oplossingen ondersteund.

Effectieve bescherming tegen spamberichten
De optionele G DATA Mail Security-module biedt gecentraliseerde e-mailbeveiliging met virus- en spamfilters voor alle mailservers, inclusief plug-ins voor MS Exchange 2007 tot 2016 en support voor Postfix en Sendmail op Linux-servers. Met de Web Security Gateway-module kunnen ondernemingen hun op Squid-gebaseerde web gateway versterken tegen virussen en phishing.

G DATA Versie 14 op een rij

G DATA ANTIVIRUS BUSINESS
Deze netwerkoplossing beschermt bedrijfsnetwerken met behulp van bewezen en meermaals bekroonde en nieuwe antimalware-technologieën. G DATA ANTIVIRUS BUSINESS wordt beheerd via de centrale management console en beveiligt alle servers, werkstations, laptops en Android- en iOS-smartphones, zonder deze te vertragen.

G DATA CLIENT SECURITY BUSINESS
Deze oplossing biedt naast beveiliging tegen malware met de nieuwste technologieën een krachtige firewall en een efficiënte antispam-module.

G DATA ENDPOINT PROTECTION BUSINESS
G DATA ENDPOINT PROTECTION biedt een all-round bescherming aan bedrijfsnetwerken. Buiten beveiliging tegen malware en spam en een solide firewall, beschikt deze oplossing over een Policy Manager. Hiermee kunnen beheerders regels aanmaken ten aanzien van het gebruik van onder andere USB-sticks, de toegankelijkheid van bepaalde delen van het netwerk, het gebruik van het internet door werknemers, het gebruik en installatiemogelijkheden van software, enzovoorts. Op die manier kan naleving van het opgestelde IT-beleid technisch worden afgedwongen.

G DATA MANAGED ENDPOINT SECURITY
Bedrijven zonder eigen IT-beheerder hoeven geen genoegen te nemen met mindere beveiliging. Met G DATA MANAGED ENDPOINT SECURITY kan het beheer van de security worden uitbesteed aan de IT-partner. Deze kan heel gemakkelijk, op afstand, het beheer van de netwerken van al zijn klanten binnen één overzichtelijke en gemakkelijk te bedienen console afhandelen.

Over G DATA
IT-beveiliging is in Duitsland uitgevonden: G DATA Software AG wordt gezien als de uitvinder van antivirus. Bijna 30 jaar geleden ontwikkelde het bedrijf, dat in 1985 in Bochum werd opgericht, het eerste programma dat de strijd aanbond met computervirussen. Tegenwoordig is G DATA één van ’s werelds leidende leveranciers van IT-beveiligingsoplossingen.

Testresultaten bewijzen dat “Made In Germany” IT-beveiliging internetgebruikers de best mogelijke bescherming biedt. Consumentenbonden over de hele wereld testen sinds 2005 internet security-oplossingen. G DATA won negen van de testen van de Nederlandse Consumentenbond. Ook internationaal werden vele overwinningen behaald, waaronder in Australië, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Spanje en de Verenigde Staten.

Het productportfolio bevat beveiligingsoplossingen voor consumenten, kleine zelfstandigen, het MKB en grote ondernemingen. G DATA’s beveiligingsoplossingen zijn wereldwijd verkrijgbaar in meer dan 90 landen.

Meer informatie over G DATA en zijn oplossingen is te vinden via www.gdata.nl en www.gdata.be.