Geplaatst door MeisterApps BV

Nieuwe iOS Slideshow app: PhotoMeister speelt foto’s en video’s draadloos af op Smart TV’s

Nederland, Naarden, 15 juni 2021. MeisterApps – een Nederlands technologiebedrijf – onthult de lancering van een nieuwe iPhone- en iPad app die het voor iOS-gebruikers gemakkelijker maakt om foto’s en video’s op het grote scherm weer te geven. Externe hardware, Apple TV, kabels of designer skills zijn niet nodig.

Slideshows draadloos afspelen op TV

Van het tonen van vakantie- of trouwfoto’s aan dierbaren tot het samenstellen van video’s met collega’s, de nieuwe app stelt eenvoudig slideshows samen die draadloos kunnen worden afgespeeld op Smart TV’s. PhotoMeister biedt gebruikers de mogelijkheid om nog meer van hun digitale herinneringen te genieten. Het Nederlandse techbedrijf heeft de app zo ontwikkeld dat deze geschikt is voor elk Smart TV merk, waaronder Samsung, Sony, LG, Panasonic, Philips, Hisense, en vele anderen.

De nieuwe slideshow app is gratis te downloaden in de App Store. Zodra de app-installatie is voltooid en de gebruiker de app opent, zoekt deze automatisch naar beschikbare Smart TV’s. Vervolgens kan de gebruiker een Smart TV selecteren en beginnen met het maken van een slideshow door eenvoudig beeldmateriaal te selecteren. De enige vereiste is dat het iOS-apparaat verbonden moet zijn met hetzelfde netwerk als de Smart TV.

De PhotoMeister app bevat handige functionaliteiten om het maximale uit foto’s en video’s te halen. Zo kunnen er verschillende muzieknummers worden toegevoegd en kan de afspeeltijd worden ingesteld. Het is ook mogelijk om slideshows met anderen te delen. Hiervoor kunnen de social media tools worden gebruikt, waarmee de gebruiker het direct op Instagram, Facebook of WhatsApp kan plaatsen.

Geen ongebruikte foto’s of onnodige kosten

Volgens Elard Tissot van Patot – Marketing Director bij MeisterApps – maakt PhotoMeister het gebruikers gemakkelijker en voordeliger om van bijzondere herinneringen te genieten. “MeisterApps ontving regelmatig verzoeken van klanten om een ​​foto slideshow app te ontwikkelen. Die vraag hebben we beantwoord. Men hoeft niet langer foto’s en video’s ongebruikt op hun iPhone te laten staan. Met deze app is het ook niet meer nodig om veel geld uit te geven aan het afdrukken van fotoalbums. PhotoMeister zorgt ervoor dat mooie herinneringen een leven lang bewaard worden in minder dan 5 minuten.”

Gebruikers kunnen de PhotoMeister app gratis downloaden. De pro-versie bevat extra functies zoals een uitgebreidere muziekkeuze, geen watermerk, delen met het gezin en 24/7 klantenservice. Men kan kiezen tussen twee soorten abonnementen: Maandelijks (€ 3,49) of jaarlijks (€ 14,99). Het jaarabonnement wordt geleverd met een gratis proefperiode van drie dagen. Men kan ook kiezen voor een eenmalige aankoop, die € 22,99 kost.

PhotoMeister kan hier gedownload worden:

Over MeisterApps
MeisterApps BV is opgericht in 2019 om innovatieve, flexibele en bewezen oplossingen te ontwikkelen voor Smart TV gebruikers. Het bedrijf verkoopt apps voor de meeste grote tv-merken, waaronder Samsung, LG, Sony, Panasonic, Philips, Amazon Fire TV en Roku TV.

MeisterApps BV
Binnenhof 62C