Geplaatst door Heidrick & Struggles

Nieuwe Partner in Charge bij Heidrick & Struggles, Imke Lampe

Amsterdam, 1 september 2021 – Heidrick & Struggles, (Nasdaq: HSII), een vooraanstaande leverancier van executive search, wereldwijd leiderschapsadvies en on-demand talentoplossingen, benoemt Imke Lampe per direct als Partner in Charge voor Nederland.

Claire Skinner, Partner en Regional Leader for Europe & Africa, licht toe: “We zijn zeer verheugd Imke te mogen verwelkomen om onze expansie in Nederland aan te sturen. We zien een sterke interesse van AEX-bedrijven voor het aanstellen van doorgewinterde professionals met internationale ervaring. Imke haar uitgebreide ervaring in de financiële dienstverlening, evenals haar indrukwekkende internationale achtergrond en scherp begrip van diversiteit en cultural fit zullen zeer waardevol zijn bij het begeleiden van onze klanten met hun leiderschapsvraagstukken”.

Imke Lampe is de eerste vrouwelijke Partner in Charge in Nederland. In die hoedanigheid zal zij zich richten op de groeistrategie van het bureau en het verder versterken van de reputatie, het profiel en de zichtbaarheid van Heidrick & Struggles. Imke gaat het aanbod van senior executive search en leiderschapsadvisering verbreden voor de top van de in Nederland gevestigde bedrijven die zowel op de lokale als internationale markten actief zijn.

Als ervaren bank-, verzekerings- en technologieconsultant zal Imke leidinggeven aan de Financial Services en de Chief Financial Officers-praktijken in Amsterdam. Haar ervaring in het adviseren van directieleden van beursgenoteerde, en familie- en private equity bedrijven met executive search, leiderschaps-advies en -ontwikkeling zal de positie van Heidrick & Struggles in Nederland verder versterken.

In een reactie op haar benoeming zei Imke Lampe: “Nederland is een van Europa’s meest concurrerende economieën en de thuisbasis van vele toonaangevende bedrijven die actief zijn in sectoren met een hoge toegevoegde waarde. De laatste jaren hebben we een sterke impuls gezien in de financiële sector, waarbij Amsterdam een belangrijke plaats inneemt als Europees handelscentrum. We zien duidelijke kansen voor Nederlandse Raden van Bestuur die naast nationaal- ook internationaal-, divers- en technologie savvy talent willen aantrekken.”

Imke zal ook een belangrijke rol spelen bij de ontwikkeling van het Heidrick & Struggles Pan European Female Network, een netwerk van vrouwen in leidinggevende functies, dat eerder dit jaar is opgericht om vrouwelijke leiders de mogelijkheid te bieden om in contact te komen en inzichten te delen met gelijkgestemde collega’s die dezelfde professionele uitdagingen tegen komen. Zij zal leidinggeven aan het Dutch Female Network.

***EINDE***

Over Heidrick & Struggles

Heidrick & Struggles (Nasdaq: HSII) is een vooraanstaand adviesbureau op het gebied van leiderschap en on-demand talentoplossingen, die de senior talent- en adviesbehoeften van ’s werelds toporganisaties bijstaat. In onze rol als leiderschapsadviseurs werken we samen met onze klanten om toekomstbestendige leiders en organisaties te ontwikkelen, waarbij we onze diensten samenbrengen op het gebied van executive search, diversiteit en inclusie, leiderschapsbeoordeling en -ontwikkeling, organisatie- en teamversnelling, cultuurvorming en gepersonaliseerde, onafhankelijke talentoplossingen. Heidrick & Struggles pionierde meer dan 65 jaar geleden in het vak van executive search en heeft 51 kantoren in 28 landen. Tegenwoordig bieden we geïntegreerde leiderschapsoplossingen om onze klanten te helpen de wereld te veranderen, één leiderschapsteam tegelijk. ® www.heidrick.com