Industry Wire

Geplaatst door Lead Today

Nieuwe positionering Lead Today

Lead Today kiest vanaf vandaag voor een nieuwe positionering, gericht op de strategische inzet van digitale marketing en leadgeneratie, toegepast op drie specifieke branches.

Lead Today is zo’n 15 jaar succesvol actief als full service bureau op het gebied van digitale marketing. De afgelopen jaren is onder klanten een groeiende behoefte ontstaan aan een meer strategische begeleiding bij de inzet van online marketing. Daarnaast is het vakgebied in korte tijd fors technischer geworden en maakt de veelvoud aan beschikbare kanalen de keuze voor een marketingaanpak niet eenvoudig.

De hoofddienst van Lead Today is en blijft leadgeneratie; het dusdanig slim inzetten van websites en andere marketingkanalen zodat op continue basis leads worden gegenereerd. Binnen dit vakgebied kiest het bureau nu voor een duidelijke focus op drie diensten: digitale strategie, marketingtechnologie en marketinguitvoering. Daarnaast gaat Lead Today zich specifiek op de branches B2B, Real Estate en Charity richten. Om de nieuwe positionering kracht bij te zetten is een volledig nieuwe huisstijl en website gelanceerd.

Dienstverlening

In de dienstverlening komt de strategische aanpak centraler te staan. Veel bedrijven worstelen met het kiezen van de juiste online-marketingkanalen. Lead Today hanteert een vaste en praktische methodiek om bedrijven te helpen bij hun digitale transformatie, gebaseerd op workshops waarin het bepalen van de customer journey van een potentiële klant centraal staat. De marketinginzet kan daardoor op een slimmere manier worden bepaald, wat tot uiting komt in de pay-off smart marketing.

Om een centraal klantbeeld te kunnen behouden is de inzet van software noodzakelijk. Eén van de huidige oplossingen is marketing automation, met softwarepakketten zoals HubSpot, Kentico of Act-On. Bij het implementeren van deze software vormt Lead Today de brug tussen marketing en IT.

Voor een doelgerichte marketinguitvoering werkt Lead Today met een praktische marketingkalender per kwartaal, waarin de inzet van de diverse marketingkanalen opgenomen is.

Focusbranches

Om te snappen wat klanten beweegt, is diepgaande branchekennis nodig. Lead Today kiest er daarom voor om extra focus aan te brengen op specifieke branches waarover intern veel kennis aanwezig is. De medewerkers zijn ingedeeld in drie brancheteams, gericht op B2B, Real Estate en Charity.

De branchespecialisatie zorgt ervoor dat de specialisten binnen de teams goed op de hoogte zijn van de ontwikkelingen en uitdagingen binnen hun specifieke branche. Hierdoor kunnen de kansen in de markt beter benut worden en is een zeer gerichte aanpak mogelijk.

Nieuwe huisstijl en website

Bij de nieuwe aanpak hoort een nieuwe huisstijl en website. De website (www.leadtoday.nl) geeft een verdere uitleg van de positionering en dienstverlening. Ook is de branchespecialisatie duidelijk opgenomen, met onder andere vakinhoudelijke blogberichten. In het kader van ‘practise what you preach’ ontbreekt de geïntegreerde leadgeneratie met behulp van marketing automation software niet. Er is gekozen voor het Kentico platform, waar Lead Today partner van is.

Over Lead Today

Lead Today is een bureau voor digitale marketingstrategie en uitvoering, met een sterke focus op leadgeneratie. Lead Today heeft zo’n vijftien jaar ervaring in online marketing. Vanuit Rotterdam werkt een vast eigen team van experts samen met een flexibele schil van specialisten op het gebied van onder andere design, concept, copywriting, fotografie en animatie- en videoproductie. Het team van ongeveer 16 digital natives richt zich specifiek op de branches B2B, Real Estate en Charity. Lead Today is partner van onder andere Google, HubSpot en Kentico.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht