Geplaatst door VIRTUE, agency born from VICE

NIEUWE SENIOR DIRECTOR CREATIVE INNOVATION VOOR VIRTUE

Nathan Woodhead, afkomstig van FleishmanHillard, versterkt het team als Senior Director Creative Innovation

VIRTUE, het prijswinnende creatieve bureau van VICE, versterkt het creatieve team met de aanstellingen van Nathan Woodhead als Senior Director Creative Innovation. Naast Nederland zal hij verantwoordelijk zijn voor Italië, Spanje en Oostenrijk.

Nathan brengt een berg aan creatieve ervaring met zich mee als het gaat om het bouwen van creatieve platformen die de kracht van earned media belichamen. Door de jaren heen heeft hij gewerkt aan prijswinnende, geïntegreerde campagnes voor klanten als Virgin, BBC Worldwide en Land Rover. Het afgelopen jaar heeft hij gewerkt met wereldwijde merken als Bose, Samsung, Crocs, Fitbit, The V&A, Philip, Unilever, Diageo en meer. Gedurende zijn carrière is hij werkzaam geweest bij verschillende internationale bureaus als Gott Folk, Scheybeler en The Brooklyn Brothers.

“Ik ben altijd opzoek naar manieren waarop creativiteit klanten dichter bij hun doelgroep kan brengen. VIRTUE biedt juist hiervoor een uitstekende omgeving. Het bureau wordt gevormd door creatief talent van wereldklasse, slimme strategen en toegang tot doelgroepen die ons een unieke kijk op mensen en cultuur geven. Ik kijk er naar uit om op een creatieve manier problemen op te lossen voor merken, consumenten en de planeet.” zegt Nathan Woodhead.

In zijn vrije tijd werkt Nathan voor VAULT Festival, een van de grootste kunst festivals in het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast heeft Woodhead bij FleishmanHillard een learning en development programma opgezet en een actieve rol gehad in verschillende DE&I initiatieven. Ook helpt hij de Creative Industries Federation en werkt hij momenteel aan een campagne om de creatieve industrie van het VK wereldwijde op de kaart te zetten.

Naast Woodhead komt ook Carole Davids het Europese team versterken. Als Group Creative Director overziet zij Het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Zwitserland en Duitsland. Haar carrière begon bij McCann’s waarna zij bij verschillende bedrijven en internationale bureaus als The Elephant Room, Karmarama, Leo Burnett, Syco TV en HeyHuman de rol van Creative Director vervulde.

VIRTUE heeft zowel in Nederland als door heel Europa nieuw werk aan hun portfolio mogen toevoegen voor merken als L’Oréal Paris, Mazda, IKEA, VW en meer. VIRTUE heeft zich inmiddels gepositioneerd als een sterk creatief bureau met het winnen van prestigieuze prijzen zoals de Cannes Lion Grand Prix, Eurobest Awards, D&AD Pencils en door wereldwijd gerenommeerde projecten zoals Carlings adDRESS_THE_FUTURE, Q – The Genderless Voice, L’Oreal Signature Faces, McDonald’s duurzame badkleding collectie en DDR Museum – Tear Down That Wall.

Susan Pratchett, Managing Director Western Europe, VIRTUE: “We zijn ontzettend blij met de komst van Carole en Nathan. Hun aanstelling zal ons versterken in onze ambitie om nieuwe, gedurfde manieren te vinden om merken op een betekenisvolle manier onderdeel van cultuur te laten zijn. Nathan’s ervaring in het samenstellen van geïntegreerde earned media campagnes en Carole’s indrukwekkende ervaring met het creëren van cultureel impactvol werk dat echt resoneert bij mensen is precies waar wij naar op zoek zijn om ons momentum vast te houden.”