Nieuwe startup introduceert als eerste data gedreven wervingscampagnes met resultaatgarantie voor overheid

Amsterdam 30 maart – Recruitment marketing startup Hellopublic gaat gemeenten en overheden helpen hun positie op de arbeidsmarkt terug te winnen. De enorme krapte aan kandidaten bij gemeenten is voor Hellopublic de aanleiding om hun dienstverlening te introduceren. Met een data gedreven wervingsaanpak kunnen overheden sneller en effectiever toegang krijgen tot schaarse kandidaten op de arbeidsmarkt. De startup is de eerste recruitment marketing agency wereldwijd die volledige garantie op resultaat biedt.
Extreme krapte op arbeidsmarkt overheid
Nooit eerder in de geschiedenis kampten de Nederlandse gemeenten met zoveel openstaande vacatures als op dit moment. Ondanks de coronacrisis is de druk op de arbeidsmarkt voor gemeenten in het afgelopen jaar gegroeid. Die druk is zelfs zo groot dat driekwart van de gemeenten aangeeft structureel problemen te ondervinden bij het aantrekken van de juiste mensen. Hellopublic, onderdeel van recruitment marketing bedrijf Jobsrepublic, belooft radicaal verandering te brengen in de arbeidsmarktpositie van de gemeenten.
Eric van Bourgonje, directeur van Hellopublic: “Gemeenten en andere lokale overheden zijn over het algemeen buitengewoon aantrekkelijke organisaties waar hele mooie dingen worden gerealiseerd. Maar op de een of andere manier blijft er een hardnekkig beeld hangen van de stoffige grijze ambtenaar. Dat beeld heeft niets te maken met de werkelijkheid en het is de hoogste tijd dat dat rechtgezet wordt.”
Data gedreven werving voor overheden
Hellopublic helpt overheden volgens een vast format hun employer brand een boost te geven en weet met uitgekiende targeting precies de juiste kandidaten te verleiden via social media. De startup komt daarbij goed beslagen ten ijs. De spin-off van Jobsrepublic gaat van start met een enorme dosis ervaring in het werven voor de overheid. Daarbij krijgt de nieuwe onderneming de beschikking over een bestaand productportfolio dat een kickstart moet garanderen. De populaire niche vacaturesite Gemeentebanen.nl vormt de basis van het nieuwe aanbod. Deze dienst wordt aangevuld met services op het vlak van employer branding, jobmarketing en social recruitment-campagnes. Daarbovenop start het bedrijf met het full service leveren van werkenbij-sites en employer branding content.
Vervullen van iedere vacature
Commercieel directeur Harald Stadermann: “We hebben de combinatie van onze diensten voor de overheid in de afgelopen jaren uitvoerig getest en de uitkomsten zijn verbluffend goed. Door de data gedreven aanpak die we vanuit Gemeentebanen hebben opgezet in samenhang met targeting via Facebook, Instagram en LinkedIn vervullen we vrijwel iedere vacature.”
Op basis van de hoge scores in aangenomen kandidaten besloot de startup een stap verder te gaan en als eerste partij wereldwijd wervingscampagnes aan te bieden met 100% garantie op een geschikte kandidaat. “Je kunt wel stellen dat we de code van de arbeidsmarkt voor overheden hebben gekraakt. We weten na jaren experimenteren precies waar we welke kandidaten moeten bereiken en hoe we ze kunnen verleiden tot solliciteren,” aldus Stadermann. In het afgelopen jaar haalden we een successcore van 94%. Voor ons is dit ruim voldoende zekerheid om een gemeente haar investering terug te geven als wij er niet in slagen de vacature te vervullen.
Bekijk hier de video: https://youtu.be/M3J-wl0xRbQ
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.